Aktuális

Dollármilliárdoktól esett el a Facebook, az  Apple akciója miatt

Bors

Létrehozva: 2021.11.02.

Mindegyik közösségi médiás platformnak keresztbe tett az Apple.

Az idén áprilisban megjelent iOS 14.5-től elérhetővé vált a mobilozók számára az alkalmazások közti követés letiltásának lehetősége az iPhone és iPad eszközökön.

A magánszféra védelmét jelentősen növelő fejlesztés mélyütést vitt be a közösségi webhelyek és a hirdetőcégek számára, hiszen a bekapcsolása esetén sokkal kevesebb információt tudnak begyűjteni a célzottabb hirdetések megjelenítése érdekében a felhasználókról - szúrta ki az Origo. 

The Financial Times cikke szerint a Facebook, a Twitter, a YouTube, a Snap és a társaik eddig olyan 9,85 milliárd dollár bevételtől eshettek el az Apple akciója miatt. Az abszolút összeg tekintetében 8 milliárd dollár veszteséggel toronymagasan a Facebook járt közülük a legrosszabbul, míg bevételarányosan állítólag a Snapet (Snapchat) érintette a legérzékenyebben a helyzet.

A kiadvány által megszólaltatott Eric Seufert hirdetőipari tanácsadó szerint a közösségi médiás cégeknek legalább egy évre lesz szükségük ahhoz, hogy alternatív módszerekkel újból növelni tudják a felületeiken megjelenített reklámok célzottságát, alapjaiban kell újragondolniuk és implementálniuk az ezzel kapcsolatos rendszereiket.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek