Valóságos ámokfutást rendezett egy fiatal Audis a Petőfi-hídon, amikor száguldozása után négy kocsi is összetört. Csodával határos módon mindenki túlélte a hajmeresztő esetet.
Valósággal tört és zúzott egy száguldozó Audi a Petőfi hídon hétfő délután. A kocsi ugyanis – úgy tudjuk – éppen előzésbe kezdett, amikor összeakadt egy szintén előzni kezdő Renaulttal. A koccanástól azonban mindkét autó életveszélyes röppályára állt: a Renault egy Toyotának ütközött, majd a villamos síneken állt meg, míg az Audi azonnal a villamos sínjeire kacsázott, onnan pedig keresztbe fordulva robbant bele a szemközti sáv melletti szalagkorlátba. Itt még sajnos nem volt vége a rombolásnak: a kocsi innen is visszapattant, méghozzá egyenesen egy érkező Kiába csapódott, ami megpördült, az Audi pedig megint a szalagkorlátnak csattant, végül keresztbe, füstölögve megállt a híd szemközti sávjában.
A hatalmas karambol elképesztő káoszt okozott, a megzúzott kocsik között azt sem tudták az emberek, mi történt.
Szempillantás alatt zajlott az egész. Az igaz, hogy az Audi gyorsan ment, mi legalábbis úgy láttuk, de az egész olyan gyors volt, hogy szinte fel sem fogtuk, hogy ki ment kinek, csak a hatalmas csattanásokra lettünk figyelmesek. Az tuti, hogy nem vízfolyáson csúszott meg egyik sofőr sem, mert az út száraz volt – mesélte egy szemtanú. A pokoli felfordulás helyszínére hamarosan nem csak rendőrök, hanem szirénázó mentők is érkeztek, akik megvizsgáltak mindenkit, azonban kiderült, hogy a csodával határos módon senki nem sérült meg.
Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi okozta a balesetet, azonban a rendőrség közlése szerint a Renault váltott szabálytalanul sávot, de nem kizárható az sem, hogy az Audi olyan gyorsan érkezett, hogy a másiknak esélye sem volt reagálni az esetre
A 31-35 évesek vezetnek a legbiztonságosabban
Bár sokszor hallani, hogy a fiatalok okozzák a balesetek nagy részét, egy statisztika szerint koránt sincs így. A KSH felmérései alapján a legkevesebb balesetet a 31 és 35 év közöttiek okozzák, ők mindössze a balesetek 9,2 százalékáért felelősek. Utánuk következnek a 65 évnél idősebbek, hozzájuk 11,2 százaléknyi eset köthető, míg szorosan mögöttük a 25 és 30 év közti korosztály található 11,9 százalékkal. A 25 évnél fiatalabbak már 14,9 százalékban okoznak balesetet, a 36-45 év köztieknek pedig már a 21,8 százaléka, míg a legtöbb esetért a 46 és 64 év köztiek felelnek, hozzájuk ugyanis az esetek 26,8 százaléka köthető.