Dugók miatt szabálytalankodó, türelmetlen sofőrök, átgondolatlan kerékpársávokkal életveszélyes helyzetekbe kényszerített bringások és rolleresek. A Metropol munkatársai autóba pattantak, hogy megmutassák a Nagykörút legveszélyesebb kereszteződéseit.
A Metropol végigjárta a Nagykörutat, hogy megmutassa, milyen veszélyes közlekedési helyzeteket eredményeztek az autósokra kényszerített biciklisávok, és hogyan hatott a forgalmas budapesti útkereszteződésekre a Karácsony Gergely-féle „közlekedésfejlesztés.”
Biciklis túlélőshow a két autóssáv között
Az Oktogonnál külön kanyarodó sávokkal segítik a gyorsabb közlekedést, a kerékpársáv kialakítása miatti egyetlen autós sáv kettővé szélesedik ki a forgalmas kereszteződésnél. Az emiatt megzavarodott biciklisek és a gyakran eleve szabálytalanul közlekedő elektromos rolleresek (a fotón ketten állnak az eszközön, bukósisak nélkül) extrém túlélőjátékba kezdenek az autók között szlalomozva.
Szinte lehetetlen jobbra fordulni a biciklisáv miatt
A New York Palace előtt is kihívás biztonságosan vezetni. Az épület előtt gyakran leparkolnak a turistabuszok, amiket a biciklisek csak az autósok sávjában tudnak kerülgetni. Közben a jobbra kanyarodó autósoknak figyelniük kell, hogy elengedjék a párhuzamosan közlekedő kerékpárosokat és gyalogosokat is. Ha mindenkinek megadták az elsőbbséget, akkor egy, legfeljebb két autó tud jobbra fordulni a zöld jelzés alatt. Mögöttük pedig áll a sor.
Ez csak két kiemelt helyszín, a helyzet azonban ennél sokkal rosszabb. Ha kíváncsi a teljes képre, látogasson el a Metropol oldalára!
Először jöttek az értelmetlen és átgondolatlan körúti biciklisávok, amikről Karácsony Gergely sem a lakossággal, sem a civil szervezetekkel nem egyeztetett. Majd szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását, az eszetlen kapkodás miatt eközben gyakran egyszerre zárták le a fő- és elkerülő utakat. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd másfél évi töketlenkedés után záratta le a Lánchidat, szinte egyszerre a Blaha Lujza tér felújítási munkálataival: forgalomterelések, betontömbök, sávlezárások mindenütt. A nagykörúti lámpaprogramot is ötletszerűen oda-vissza állítgatták, miközben újabb „forgalomcsillapítási” ötleteket próbálgatnak Erzsébetvárosban, egész negyedekből csinálva zsákutcákat, labirintusokat. Most pedig az Karácsony Gergely legújabb ötlete, hogy teljesen lezárja a pesti alsó rakpartot, ami elképesztő káoszt okozna Budapesten, hiszen már a részleges lezárás is megbénította a várost.