Több újság és hírportál is beszámolt arról az esetről, ami miatt több magyar napok óta a lutoni reptéren rekedt.
Forrás: Pexels
Hétfőn este körülbelül két tucat ember szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a WizzAir járatukat először elhalasztották, majd törölték.
Angliában hétfőn megdőlt a melegrekord, és emiatt a közlekedés is teljesen megbénult. Állítólag még az aszfalt is megolvadt, emiatt zárták le a repteret néhány órára.
Viszont míg a többi légitársaság taxit és szállást intézett a károsultaknak, a WizzAir semmit sem tett.
Az emberek értetlenül, étlen és szomjan bolyongtak a reptéren, bármiféle információ nélkül.
Este 10-11 között olyan volt a belső rész, mint valami apokalipszis. Hömpölygött a tömeg az egész reptéren. M16-osokkal felszerelt rendőrök jöttek. Mindenhol izzadság fojt, még a falon is, sőt, hűtés sem volt az épületben. Semmi infót nem adtak, küldték az embereket a reptér egyik végéből a másikba. Az EasyJet, Tui, stb...társaságok azonnal hoztak személyzetet intézkedni. A Wizz Air senkit– írja az egyik csalódott utas kommentben.
Kedden már a vonatok sem közlekedtek a kánikula miatt, a repülés pedig esélytelennek bizonyult, mindeközben a Magyar Konzulátus próbált megoldást találni arra, hogy az embereket haza tudják szállítani. Több mint 40 óra ébrenlét után viszont végre megérkezett a segítség, a csapat szállást kapott a reptér melletti hotelben, ahol végre kipihenhették a fáradalmakat, illetve ma délutánra egy mentesítő járatot is indítottak értük.
Az egyik károsult lapunknak elmondta, hogy pozitívan csalódott a Magyar Konzulátusban, mivel ők mindent megtettek azért hogy segítsenek és hogy mindenki minél hamarabb épségben hazajusson.
A Wizz Air lapunknak elmondta, hogy az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. A szokatlan meleg miatt a London-Luton repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra, így az utasok biztonsága érdekében a repteret lezárták a légiforgalom elől.
A Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, de mivel az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztattuk utasainkat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra, ezen felül a légitársaság utasainak többféle lehetőséget is felkínált.
– írják közleményükben.
Elmondták, hogy bár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: a reptér megnyitása után megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált, a WIZZ jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre.