Nagyon körültekintőnek kell lenni a megvásárolt karácsonyi ajándékokkal, főleg az online rendeléseknél kell résen lenni.
A karácsony előtti őrületben hajlamosak vagyunk könnyelműbben venni és nem betartani az egyébként jól működő vásárlási szokásainkat. Arról már írt a Bors, hogy vigyázni kell az adataink megadásával, mert könnyen adathalászok áldozatává válhatunk. De nemcsak emiatt kell körültekintőnek lenni. Már most megszaporodtak azon panaszok száma az utóbbi időben,
amikor a fogyasztó nem tudja visszaküldeni az online rendelt terméket.
Vagy éppen nem tud élni az indokolás nélküli elállási joggal, mert nincs kinek bejelentenie szándékát – írja a Pénzcentrum.
Sajnos még mindig nem az az első, hogy online vásárlás előtt a fogyasztók ellenőriznék, hogy kivel kötnek szerződést. Rengeteg olyan webáruházból rendelnek a fogyasztók, ahol a beazonosíthatóság (székhely, e-mail cím vagy telefonszám, cégnév, ügyfélszolgálat elérhetősége stb.) nem egyértelmű – figyelmeztet közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
- A fogyasztóvédelmi jogszabályok fogyasztó alatt kizárólag természetes személyt értenek, így ha céges számlát kérnek vásárláskor, akkor már nem vonatkoznak a vásárlásra a fogyasztókat megillető jogok
- Nem feltétlenül követelheti a fogyasztó a 60.000 Ft-os terméket, ha elütés miatt vagy más okból 6000 Ft-ért hirdették a webáruház honlapján
Ha egyértelműen megtörtént a megrendelés visszaigazolása és jóváhagyása elektronikus üzenetben, és ebből ki is derül a pontos termék, cikkszám, a vételár, a megrendelő neve, kiszállítás helye, tehát a megrendelés konkrét részletei, akkor akár megalapozott is lehet a fogyasztó igénye
- Internetes vásárláskor nem mindig illeti meg a fogyasztókat a tizennégy napos indokolás nélküli elállási lehetőség
Ma már sok fogyasztó tudja, hogy, hogy internetes vásárlásnál a fogyasztók meggondolhatják magukat a termék átvételétől számított tizennégy napon belül. Vannak viszont olyan termékek, amelyeknél már ez nem igaz és azokat nem lehet minden további nélkül visszaküldeni
- Ha meggondolta magát a fogyasztó, azt mindig írásban jelezze.
Ilyenkor a fogyasztó saját költségén kell a terméket visszaküldeni, kivéve, ha ezt a webáruház nem vállalta önként!
- Milyen lehetőségei vannak a fogyasztónak, ha hibás a termék?
Előfordul, hogy már csak a karácsonyi ajándék kipróbálásakor derül ki a kapott árucikk hibája, így például az nem működik, vagy be sem kapcsol. Esetleg nem sokkal később megy tönkre. Ilyenkor különleges jogok illetik meg a fogyasztót, aki kérheti például a termék kijavítását, kicserélését is.