Szélesebb üléseket és nem kétszékes jegyvásárlást szeretne elérni a repülőgépeken a plus size-os influenszer.
A népszerű kanadai plus size influenszer Jae'lynn Chaney petíciót indított a túlsúlyos utazók repülés közbeni védelmére, amit már sok ezren aláírtak – olvasható a Travel and Leisure cikkében. A népszerű véleményvezér azt szeretné elérni, hogy az Egyesült Államokbeli FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) követelje meg minden légitársaságtól, hogy üzletpolitikájukban minden utas kényelmes utazását helyezzék az előtérbe.
Vegyék figyelembe, hogy az utasok között lehetnek az átlagnál nagyobbak is, és az ő érdekükben legyenek szélesebb ülések is a gépeken.
A hölgy arra panaszkodott, hogy Pascóból Denverbe tartó utazása során voltak, akik megtagadták, hogy melléjük üljön, illetve rosszindulatú megjegyzésekkel és pillantásokkal is találkozott. Ha ez nem lett volna elég, a rögzített karfák miatt a több órás utazás alatt zúzódásokat is elszenvedett. A követelések között nem csak
a szélesebb ülések, de például a hosszabb biztonsági övek is szerepelnek.
Szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy lehetnek olyan utasok, akiknek a mérete más, akár jelentősen is meghaladhatja az átlagost.
A News.com számolt be korábban Juliane Nehme plusz size modell „élményéről”, akit a bejrúti repülőtéren nem engedtek felszállni egy járatra, ha csak nem hajlandó a turista osztályra szóló jegye helyett egy első osztályra szóló, több, mint egymillió forintos jegyet vásárolni, mivel ott nagyobb méretű ülések vannak. Arra hivatkoztak, hogy a „normál” ülésen nem tudja bekapcsolni a biztonsági övet, és a mellette ülő utas nem tudja lehajtani a karfáját.
A különböző légitársaságoknál az utasok méretéről szóló szabályzatok eltérőek. A Southest Airlenes-nál az előírás szerint a testesebb utasoknak előre meg kell vásárolniuk a mellettük levő ülést is, amit utána a társaság visszafizet. Az Alaska Airlines szintén két üléses jegyvásárlást kér, amiből az egyiket visszafizetik, ha a járat szabad üléssel indul. A Delta Air Lines nem kötelez dupla jegyvásárárlásra, de amennyiben a túlsúlyos utastól nem fér el a szomszédja, megkérhetik, hogy üljön át egy másik helyre, vagy ha tele van a gép, szálljon át egy későbbi járatra.
A FAA korábban már elindított egy 90 napos véleményezési időszakot, amiben az ülések minimális magasságáról, szélességéről és hosszáról lehetett véleményt mondani, ami az utasok szerint kényelmes és biztonságos. A több ezer hozzászólás értékelése még tart.