Egyre többen panaszkodnak rá, hogy vásárláskor a blokkot ellenőrizve látják, hogy a kasszás több vagy más terméket is felütött, mint, ami a kosárba került. A vásárlóknál betelt a pohár: egymást figyelmeztetik a csalásra.
A nagybevásárlás általában nem tartozik az ember kedvenc tevékenységei közé. Senki sem szeret a zsúfolt sorok között szlalomozni és a megrakott bevásárlókocsit irányítva összeszedni a szükséges élelmiszereket. Nem csoda tehát, hogy mire a kasszához ér az ember, már elfogy a türelme és csak menne haza, figyelni azonban ilyenkor érdemes igazán! Több vásárló is arról számol be ugyanis a közösségi médiában, hogy rendszeresen tapasztalják a túlszámlázást, azaz, hogy nem tükrözi a kosár tartalmát a vásárlásért járó blokk és a végösszeg sem.
Több vásárló is rendszeresen szembesül azzal a kasszánál, hogy a pénztáros több terméket üt be a pénztárgépbe, vagy akár egy-egy akciós terméken még a régi vonalkód van, így észrevétlenül is többet fizet. A vásárlók többsége utólag veszi ezt észre, otthon átfutva a blokkot, de sokan el sem veszik a számlát, így nem tudják, hogy rosszul számolták el vásárlását. Nem árt azonban figyelni, hiszen több száz forinttal többet fizethetünk egy-egy vásárlás esetén, ha megtörténik a turpisság, a sok kicsi pedig sokra megy, ha valakivel rendszeresen megtörténik az átverés.
Kerekes V. Ferenc is a Facebookon számolt be egy ilyen esetről. A poszt szerint a vásárló épp az egyik nagy élelmiszerlánc üzletében vásárolt Tiszakécskén, amikor a kasszától távozva feltűnt neki, hogy az elvileg 813 forintos erdélyi szalonnát a pénztárnál 1061 forintért számolták el.
Az üzletvezetőt kérdeztem a plusz összegről, aki azt mondta a pénztári dolgozó nem tévedhetett, mivel feltehetően a vonalkóddal lehetett a hiba, ezért pillanatnyi türelmet kérve távozott az irodájába. Pár perc múlva visszatérve, elnézést kért a jogos reklamációért, majd – mindenféle dokumentum nélkül – átadott 250.- forintot
– írja posztjában. Kerekes V. Ferenc jogosan fel is teszi a kérdést: „Vajon, hány ilyen eset fordul elő naponta a vásárlók által látogatott üzletekben?”
Van, aki szerint mindez nem szándékos a kasszások részéről, esetleg a vonalkód rossz, mint Ferenc esetében, sőt, van, hogy akár betanuló, új pénztáros tévedése áll a háttérben és nem direkt akarják átverni a vásárlót. Sokan azonban úgy vélik, hogy ekkora tévedések nem férnek bele, hiszen manapság pár száz forintnyi különbség is sokat számít, ezért egymást figyelmeztetik a közösségi médiában, hogy mindig nézze át mindenki a blokkot vásárlás után.
És ez nem csak az élelmiszerboltoknál történik meg: Dóra a benzinkutakon tapasztalja rendszeresen az átverést. Az egyik népszerű budapesti Facebook-csoportban számolt be róla, hogy tapasztalatai szerint a benzinkúton dolgozók évek óta, különféle módokon csalnak ki plusz pénzt a semmire a vásárlóktól a Balaton felé vezető úton.
– Egyszer 2 zero kóla és 1 sima kóla helyett egyel több üdítőt ütöttek fel nekem, de az egyik ismerősömnek plusz cappuchinot, egy másiknak pedig plusz szendvicset számoltak fel, ugyan itt az évek alatt és még számtalanszor történt hasonló – írja posztjában Dóra, hozzátéve, hogy nagyon trükkösek mert a csipogás normális, viszont utána a gépen az egyik termék elé odaírnak egy kétszeres vagy ki tudja hányas szorzót. Ezek alapján tehát különösen is oda kell figyelni, hiszen akár tévedésből, akár nem, de komoly összegeket hagyhatunk ott pluszban egy-egy boltban puszta figyelmetlenségből.