A Bors olvasóit továbbra is foglalkoztatja a Titan tragédiájának minden részlete, ezt jól mutatja, hogy ennek a hétnek a legolvasottabb anyagai között több is szerepel a szerencsétlenül járt tengeralattjáróval kapcsolatosan, emellett az egyre gyakoribb motoros balesetek is foglalkoztatták lapunkra látogatókat, de a 2019-es szeptemberi csányi óvodai haláleset új fejleményeit is sokan elolvasták, akárcsak a balassagyarmati baleset harmadik áldozatáról szóló cikket.
Az előzetes feltételezésekkel ellentétben nem volt szenvedés nélküli halála a Titanon rekedt utasoknak. Az apró tengeralattjáró érzékelői jelezték, hogy baj van, el is indult a jármű a felszínre, ám ez nem sikerült, mert Titan darabokra hullott a tengerben, nagyjából 3000 méter mélyen. Kiderült, hogy a drága útra készült tengeralattjáróban használt anyagok is voltak. Azt is tudni lehet már, hogy korábbi merüléseknél is voltak árulkodó jelek, például a szerkezet ablakai behorpadtak.
A tragédiát megelőzően a Titan szenzorai repedéseket jeleztek a hajótesten, ez a Titanic roncsa felett 600 méterrel volt. Ekkor már az utasuk tisztában lehettek vele, hogy esélyük sincs és meg fognak halni. A felismerés, a halálfélelem és a szenvedés szörnyű perceiről azért nincs pontos információ, mert a Titan nem küldött többé jelet a helyzetéről, így az utolsó pillanatok már nem rekonstruálhatóak. Az összeroppanást modellezi a cikk végén látható videó.
Fekete hetet zártak a motorosok, hiszen június 19. és 25. között több halálos kimenetelű közúti baleset is történt. A kommentelőket is érdekelte a téma és jókora vita alakult ki közöttük arról, hogy a motorosok felelőtlensége, vagy az autósok nemtörődömségének számlájára írhatóak ezek a halált követelő tragédiák. Őrjöngő motoros vagy figyelmetlen autós? Tették fel a kérdést.
Csak mi és ti változtathattok, változtathatunk a közlekedési morálon. Általában figyelmetlenül, felelőtlenül, öntörvényűen közlekedünk. Balesetet észlelve 100-al továbbhajtunk. Kis utcákban 80-100-al sietünk gyerekek mellett. Centizgetjük a kerékpárosokat.
– fogalmazott meg társadalomkritikát az egyik olvasó.
Esély sincs arra, hogy a Titan névre hallgató tengeralattjáró utasaitól hagyományos temetésen búcsúzzanak el a gyászoló rokonok, barátok, hiszen a járműben életüket vesztők testei olyan szinten roncsolódtak. Az egyik verzió szerint a kapszula összepréselődött, teteje és aljzata egy síkba került, amit a víz nyomása nem is enged el egymástól. A roncsban, bár kicsi a valószínűsége, de esetleg még lehetnek maradványok, amik nem tudtak az összecsukló hajótestből távozni – hívják fel a figyelmet az esetről értekező szakértők. Egy másik verzió szerint viszont a test darabjaira szakadt, de egyelőre egyik teóriára sincs megdönthetetlen bizonyíték, hiszen a roncs főbb részei nem kerültek elő.
Megszüntették az eljárást a csányi mászókabaleset ügyében a település egykori jegyzője ellen. Még 2019 őszén a hatéves Radics Mercédesz halt meg, amikor a köteles játék vele együtt eldőlt és agyonnyomta. A gyermekét gyászoló apa szerint elfogadhatatlan, hogy az azóta eltelt csaknem négy év alatt nem derítették ki a hatóságok, ki felel a tragédiáért. Az is tudható, hogy nyolc évvel a tragédia előtt, még 2011-ben egy vizsgálat már jelezte, hogy a játszótéren veszélyes játékok vannak, ám ezek ellenére sem tett semmit az önkormányzat, illetve az, aki erre jogosult volt a település polgármestere.
Akárhogy küzdött végül fel kellett adni a harcot Nándori Laci bácsinak, az önkéntes tűzoltónak, akit mindenki szeretet és becsült. Az idős férfi részese volt annak az autó balesetnek, melyben frontálisan ütközött két személyautó június 18-án este a 22-es főúton, Balassagyarmat közelében. Ketten a helyszínen életüket vesztették, míg Laci bácsit súlyos sérülésekkel mentőhelikopter szállította a Honvédkórházba. Azonban hiába tettek meg mindent az orvosok, a nyugállományú tűzoltó főtörzsőrmester a elhunyt június 28-án. Korábbi kollégáját a Katasztrófavédelem is gyászolja, melyről a hatóság oldalán egy posztban is megemlékeztek.