A főpolgármestert nem érdekli a budapesti hókáosz, pedig elég ritkán havazik.
Ha hó, akkor hókotró, gondolhatnád. Ez mégsem ilyen egyszerű, legalábbis a csütörtök reggeli hóhelyzet sajnos erről árulkodott.
Karácsony Gergely főpolgármester csütörtök délelőtt 10 óra körül közétett bejegyzésében arról írt, hogy idejében felkészültek a hóra és már szerdán elkezdték letakarítani az utakat:
Több mint 24 órája folyamatosan, váltott műszakban takarítják munkatársaink Budapest közúthálózatát.
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy akkor mégis hogyan fordulhatott elő az, hogy reggel még mindig vastag hóréteg fedett több kerületet, a kerület és a főváros kezelésében lévő utakat. Egyes részeken olyan volt a látvány, mintha pár perc alatt több tíz centiméteres hóréteg hullott volna le. Valóban így néz ki az, amit egész éjjel folyamatosan takarítanak?
A kerékpárutak és közjárdák síkosságmentesítésén kisebb célgéppel és kézi erővel dolgoznak kollégáink
– állt a baloldali főpolgármester győzelmi jelentésében.
A fent látható olvasói fotó azonban arról árulkodik, hogy december 7-én csütörtökön reggel az Üllői út sem volt megfelelően letakarítva. Talán az jelenthette a problémát, hogy a hókotró nem fért el a padka és a kerékpárutat leválasztó zöld oszlopok között. A zöld oszlopok állítólag a kerékpárosokat igyekeznek megvédeni az autósoktól, így viszont pont azok veszélyeztetik őket, hiszen a hókotró nem tudja miattuk eltakarítani a a havat.
Kőrösi Koppány, az ismert fejlesztéspolitikai szakértő Facebook-oldalán hívta fel rá a figyelmet, hogy ilyenkor télen még jobban látszik, hogy mennyire rossz ötlet volt Karácsony Gergelytől, hogy szakértőkkel való egyeztetés nélkül, karókkal díszítse az Üllői utat:
„A téli időszakban a havat a kotrógép a karókkal elválasztott biciklisávra tolja - mert úgy van megszerkesztve, az a kotrólapát logikája, hogy az út széle felé tolja le az úttestről. Ezt a karózást alkalmazzák a mintaként vett nyugati nagyvárosokban is - erről tett fel videót Karácsony Gergely is -, de ott egyrészt célgépekkel - kisméretű járdatisztítókkal - megoldják a kerékpársáv tisztítását, másrészt csak a lámpáknál, kereszteződéseknél használják ezeket a karókat, és csak nagyon kivételesen. Ott, ahol nem tudnak különálló biciklisávot építeni.”
A BKK tájékoztatása szerint a 922-es éjszakai járat az Országos Korányi Intézet és Budakeszi, Dózsa György tér között nem közlekedett, a 972-es és a 972B jelzésű éjszakai járatok útvonalát pedig módosítani kellett a havazás miatt. Azaz már a havazás kezdetekor akadtak problémák, ami némiképp ellentmond a főpolgármester által közölteknek.
Problémák adódtak ezen kívül az 1-es, a 2-es, a 2B, a 3-as, a 24-es és a 37A villamosok vonalán. valamint a 60A, a 60B, a 65-ös, a 65A, a 157-es, a 157A, a 191-es és a 219-es autóbuszok vonalán és a H6-os és a H8-as HÉV-ek vonalain is.
Lapunknak gyalogosok, autósok és taxisok is arról panaszkodtak, hogy az utak csúszósak, havasak, később latyakosak voltak.
- Ez elképesztő, hogy ennyire nem törődnek a fővárosiak testi épségével. Munkába igyekeznék, de a csigaversenyen is veszítenék, annyira lassan lehet csak menni, egyáltalán nem takarították el a havat, ráfagyott az aszfaltra és le se szórták. Munkába igyekeznék, de a csigaversenyen is veszítenék, annyira lassan lehet csak menni, egyáltalán nem takarították el a havat, ráfagyott az aszfaltra és le se szórták - mérgelődött reggel 8-kor az Örs vezér téren Dániel.
Ez így életveszélyes! Itt szerintem a fővárosnak vagy a kerületnek kéne gondoskodnia a csúszásmentesítésről, de arra bezzeg nem jut pénz!
Mindez sajnos nem arról árulkodik, hogy a főváros baloldali vezetése ura lenne a hóhelyzetnek: