Kínjukban bocsánatot kértek...
Bocsánatot kért a BKK vezérigazgatója az utasoktól, amiért ritkították a tömegközlekedési járatokat. Ezzel tulajdonképpen elismerte, hogy ez az utasokkal szembeni barátságtalan lépés volt. Karácsony Gergely azonban ugyanezt nem tette meg. Egy péntek esti televíziós interjúban ehelyett magyarázkodni próbált. Mint ismeretes, a balliberális városvezetés egyik napról a másikra, előzetes értesítés, valamint társadalmi egyeztetés nélkül ritkított meg több mint 50 járatot.
A péntek délutáni csúcsban is óriási volt a tumultus az 1-es villamos népligeti megállójában. Az utasok alig fértek fel a tömött járatokra.
Péntek reggel szembesültek a budapestiek azzal, hogy a megszokottnál ritkábban jön több fővárosi üzemeltetésű tömegközlekedési járat.
A fővárosi fenntartású Budapesti Közlekedési Központ egyik napról a másikra ritkított 53 járatot. Vagyis mostantól egyes trolibusz, villamos és buszjáratok a megszokottnál ritkábban járnak pénteken és hétfőn csúcsidőben.
– legalábbis ezt állította az ATV-ben a balliberális főpolgármester, majd nem sokkal később bevallotta: valóban volt járatritkítás.
„Ez már kommentálhatatlan, felháborító és gusztustalan. A ritkítás maga is, de az egész sunyi eljárás amit előadtak. Itt fejeknek kell hullani” – ezt közösségi oldalán írta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, akik szerint a konzekvenciát főpolgármesteri szinten kell levonni. Az egyesület azt írta: a BKK többször, inkorrekt módon átírta a saját közleményét és sokkal több buszjáratot, valamint rengeteg villamos- és trolibuszjáratot is bedobott a járatritkításba.
Karácsony Gergely nem vesz tudomást a valóságról és csak a szavak és látszatintézkedések szintjén foglalkozik a budapestiek sorsával – erről a Pesti Srácok újságírója beszélt az M1-en. Dezse Balázs szerint a balliberális főpolgármester hibát hibára halmoz, de ezt nem hajlandó beismerni.
„Ő a nép egyszerű gyermekeként szeret tetszelegni, na most a nép egyszerű gyermekének egy nagyon becsülendő tulajdonsága, hogy ha hibázik azt el tudja ismerni és megpróbálja azt a hibát a legjobb tudása szerint korrigálni. Karácsony Gergely ezt soha nem teszi meg” – mondta.
Dezse Balázs hozzátette: Karácsony Gergely inkább bujkál az újságírók elől, minthogy szembe kelljen néznie azzal, hogy a 2019-es kampányígéreteiből szinte semmi sem valósult meg.
Több mint ötven vonalat érintenek a péntektől érvényes járatritkítások Budapesten. Több nagy forgalmú járat is érintett: a Rákóczi úton közlekedő buszok mellett a trolivonalak csaknem fele és az 1-es villamos is ritkábban jár. A BKK szerint a megváltozott utasforgalomhoz igazították a menetrendet. Vitézy Dávid ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet: bár kötelező lenne, társadalmi egyeztetés nem volt.
Hétfőtől ritkított menetrendekkel jár a ráckevei és a szentendrei HÉV. Az elővárosi vasút járatainak ritkítására panaszkodott Karácsony Gergely egy internetre feltöltött videóban egy hete. A főpolgármester az egyik megállóban állva arról beszélt, szerinte a kormány hibájából a Budapestre érkezők és a budapestiek ritkább menetrenddel vehetik igénybe ezt a közlekedési eszközt.
„Hétköznap, amikor munkába mennek az emberek, nem mindegy, hogy negyedórát várakozol, tíz percet vagy kevesebbet, persze, hát nem egy jó ötlet” – mondta az M1 Híradónak egy utas.
A fővárosi fenntartású Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyik napról a másikra ritkított 53 járatot. A megváltozott várakozási idővel sokan akkor szembesültek, amikor nem jött a megszokott időben a várt jármű.
A pénteki ritkításokról a BKK csütörtökön, vagyis egy nappal a bevezetés előtt tájékoztatott. Azt is mindössze egy internetes közleményben lehetett olvasni, hogy számos helyen új menetrend lép életbe.
amit még a balliberális hírportálok is szóvá tettek.
A nap legváratlanabb hírfolyamát a BKK szállítja nekünk a járatritkításokról – a 444.hu például ezzel a címmel számolt be a szinte percről percre változó felsorolásról. A cikk szerint a közlemény első változatában a BKK meg sem írta, hány járatot érint az intézkedés, később pedig többször frissítették a listát.
Karácsony öngólja: egy napon belül tömegessé vált a BKK járatritkítása – a döntésről így írt a Magyar Nemzet. A portál arra hívja fel a figyelmet, hogy miközben a főpolgármester még pár napja is az állami MÁV-ot szidta és a fővárosi tömegközlekedési vállalat kiszámítható, sűrű menetrendjét állította példának, a BKK ezt most minden téren meghazudtolta.
A döntés miatt a főpolgármester már csütörtökön magyarázkodott. Karácsony Gergely a közösségi oldalon azt írta: a csökkentett járatszámra szerinte azért van szükség, mert a korábbinál sokkal elterjedtebb az otthoni munkavégzés, ami miatt az átlagosnál kevesebben utaznak hétfőn és pénteken.
Tegnapi képek a Thököly útról: ritkított buszjáratok, lemaradó utasok – ezzel a szöveggel posztolt fotókat a péntek reggeli csúcsról a BKK korábbi vezérigazgatója.
Vitézy Dávid a közösségi oldalon úgy fogalmazott:
Ráadásul – mint írta – bár a BKK létrehozása óta kötelező, semmilyen társadalmi egyeztetés és előzetes bejelentés nem volt a menetrend átalakításáról.
Vitézy Dávid emlékeztetett: ennyi vonalat érintő járatritkítási csomagot utoljára, 15 éve Hagyó Miklós, Demszky Gábor korábbi főpolgármester-helyettese próbált a városra erőltetni.
Péntektől hétköznap estékre is kiterjesztette az elsőajtós felszállási rendet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – közölte a társaság. A tájékoztatás szerint fokozatosan vezetik be, hogy este nyolc óra után a fővárosban közlekedő buszokon és trolikon a járművezetők a felszálláskor ellenőrzik az utazási jogosultságok meglétét.
Az írták, hogy az intézkedést szakaszosan léptetik életbe, a tervek szerint március közepétől már valamennyi buszra és trolira – a Rákóczi úton közlekedő járatok bizonyos szakaszainak kivételével – hétköznap este, illetve hétvégén és ünnepnapokon csak az első ajtónál lehet felszállni.
Az új esti felszállási rendet péntektől a 11-es, a 182-es és a 184-es buszon, valamint a 70-es, a 74-es és a 78-as trolibuszon vezetik be. A 110-es és a 112-es busz esetében csak a budai szakaszon lép életbe az elsőajtós felszállás.
Bosnyák tér és a Március 15. tér közötti pesti szakaszon továbbra is minden nap, minden időszakban az összes ajtót lehet le- és felszállásra használni – ismertette a részleteket a társaság.
A bevezetés időszakában hétköznap esténként a járművezetők mellett a BKK utaskoordinátorai is segítik a közlekedőket a felszállási renddel kapcsolatban.
A BKK közlése szerint az utasok gyorsan megszokták az elsőajtós felszállást és pozitívan ítélik meg annak hatását, nevezetesen, hogy növekedett az utasok biztonságérzete, illetve a becsületesen, jeggyel vagy bérlettel utazók érdekeit szem előtt tartva könnyebben kiszűrhetők a bliccelők.
Hozzátették, hogy a kezdeti időszakban előforduló hosszabb felszállási idő is jelentősen lerövidült mára, az ügyfelek hozzászoktak, hogy időben előkészítsék utazási okmányaikat, és ne álljanak meg az első ajtó közelében, hanem a járművek belső részén foglaljanak helyet.