Frontálisan ütközött két autó Eger belvárosában. A baleset következtében három utas is megsérült.
Június elsejével hivatalosan is beköszöntött a nyár. Ennek ellenére nagyon sok olyan autótulajdonos van, aki még mindig nem cserélte le a téli gumiját. Egy ilyen nemtörődöm sofőr felelőtlensége miatt csaknem tragédiába torkollhatott egy baleset június 10-én az esti órákban Egerben. A frontális ütközésnél az autóban olyan károk keletkeztek, hogy a jármű tulajdonosának idén már nem kell új abroncsra költenie.
Egy BMW sofőrje csúnya balesetet okozott Eger belvárosában. A szerencsétlenség a 25-ös főút viadukt előtti szakaszán történt. A német autómárka egy Daciával ütközött frontálisan, három utas is megsérült a karambolban. Ahogy azt lapunk megtudta: a BMW sofőrje még mindig nem cserélte le a téli gumikat, amik megcsúsztak az esőtől vizes aszfalton.
Az ütközés olyan erősségű volt, hogy a német gyártmányú autóból még a motor is kiszakadt és pár méterrel odébb a járda padkája állította meg. Elmondások szerint egyik sofőr sem lépte át a sebességkorlátot, az internet népe azonban kételkedik abban, hogy ez igaz lenne.
Városban 50 kilométer per órával így roncsolódnak a kocsik? Ejha... Nem is tudtam.
– érkezett az első komment.
"Akinek egy 50 km/h ütközésnél nem szakad ki a kocsijából a motor az annyit is ér." – próbálta meg elviccelni mondandóját egy másik hozzászóló.
Na ez se a téli gumi miatt csúszott meg, maradjunk annyiban. Nem kellene versenypályának nézni a várost.
– írta le őszinte véleményét egy másik kommentelő.
A nyárra fent "felejtett" téli gumi balesetveszélyes, és még a fogyasztást is növeli. A téli és nyári gumikat pont azért kell cserélgetni, mert mintázatukban és anyagukban is jelentősen eltérnek. Aki tartósan téli gumival autózik nyáron, rosszabb irányíthatóságra és fékteljesítményre számíthat. A téli gumik összetétele túl puhává és rugalmassá válik nyári körülmények között, aminek hatására az abroncs eldeformálódhat és tapadását veszítheti kanyarodáskor és fékezéskor egyaránt. A defektek kockázata is sokkal nagyobb, mert a körülmények miatt az ideálisnál gyorsabban kopó abroncsok a mechanikus sérülésekre is sokkal érzékenyebben reagálnak.