Bumm

Sürgős figyelmeztetést adtak ki, mivel egy óriási „forgó” galaxis frontálisan ütközhet a Földdel

P. Flóra

Létrehozva: 2024.08.15.

Az Androméda-galaxis kaotikusan forog a Föld felé.

Aggasztó felfedezést tettek a tudósok, miszerint egy óriási "pörgő" galaxis frontálisan ütközhet a Földdel.

Az Androméda-galaxis egy nagy spirálgalaxis, amely körülbelül 2,537 millió fényévnyire található a Földtől, az Androméda csillagképben. Ez a Tejútrendszerhez legközelebbi spirálgalaxis, így a csillagászok által leginkább tanulmányozott galaxisok egyike. A galaxis szabad szemmel is látható egyébként a Földről, bár homályos fényfoltként jelenik meg. És hamarosan még közelebb lesz...

Nos, azt mondjuk, "hamarosan", ám négymilliárd évbe telhet, amíg a Földbe csapódhat, de a szakértők biztosak abban, hogy ez valós fenyegetés – állította a NASA. A NASA munkatársai a következőket mondták: „A 250 000 mérföld/órás sebességgel haladva a szomszédos óriási spirál a tervek szerint körülbelül négymilliárd év múlva frontálisan találkozik galaxisunkkal. A kétmilliárd éven át tartó későbbi összecsapások egy kombinált elliptikus galaxist eredményeznek, amely tele van új pályákon szétszórt csillagokkal. Úgy tűnik, a Föld, a Nap és a Naprendszerünk bolygói túlélik a balesetet, de új koordinátákat vesznek fel a kozmoszban."

Tehát bár aggodalomra ad okot az a veszély, hogy egy egész galaxis a Földbe csapódik, nem kell pánikszerűen felvásárolni az összes WC-papírt.