Egyre nagyobb veszélyben vagyunk? A szakértők szerint a Gmail-felhasználóknak dönteniük kell, méghozzá hamarosan.
Életünk egyre inkább a digitális térben zajlik, aminek köszönhetően míg mondjuk 20 évvel ezelőtt a betörőktől kellett leginkább tartanunk, a zsebesektől az utcán, illetve attól, hogy feltörik és elviszik az autónkat, manapság a virtuális világban sokkal többet veszthetünk, hiszen a hackerek akár pár pillanat alatt is hozzáférhetnek a bankszámlánkhoz, és így gyakorlatilag minden vagyonunkhoz. A támadások nagy része emaileken (javarészt a Gmailen) keresztül érkezik: vagy hivatalos szerveknek álcázzák magukat a csalók, vagy épp ismerősöknek, üzleti partnereknek, más megbízható feladónak – hogy aztán kattintásra ösztönözzenek minket, adatok kiadására, netán kártékony programok telepítésére. És bizony sajnos ebben a mesterséges intelligencia nem a javunkat szolgálja.
Noha a Gmail mögött álló Google állítja, hogy a csaló levelek 99 százalékát még azelőtt elfogja, hogy azok elérnének a címzettekhez, ennek ellenére is érezhetjük, hogy egyre több ilyen levél érkezik a postaládánkba, ráadásul ezek az AI-használatnak köszönhetően napról napra hihetőbbnek, hitelesebbnek tűnnek – azaz végső soron egyre több ember esik áldozatul.
A Forbes épp arról ír: alapvetően kell átgondolnunk, mire használjuk az emailt. És itt természetesen nem csak a Gmailről van szó, minden más levelezőprogramra igaz ez, ugyanakkor tény, hogy a Gmail 3 milliárdos felhasználói bázisa (nagyjából ennyi aktív cím van jelenleg) a legnagyobb a világon. Mint magyarázzák, ugyan egyre kényelmesebb a levelezés, hiszen már minket is támogat a mesterséges intelligencia, ugyanakkor egy idő után (valójában minél hamarabb) dönteni kell, hogy mi a fontosabb számunkra: a kényelem vagy a biztonság. Ez utóbbira ugyanis a szakértők szerint a különféle üzenetküldő alkalmazások sokkalta megfelelőbbek az email-nél.
Később természetesen változhat a helyzet, ehhez azonban a fejlesztőknek alapjaiban kell átgondolniuk az emailezés rendszerét. Addig azonban a tech-guruk közül egyre többen szorgalmazzák, hogy szorítsuk vissza az emailezést, kiváltképp a fontos tartalmak terén, és hagyatkozzunk más kommunikációs csatornákra.