Eddig az ajándékokat vásárlókkal voltak tömve a boltok, most pedig a cserék miatt özönlenek az emberek a vevőszolgálathoz.
Semmiféle jogszabály nem kötelezi az üzleteket arra, hogy karácsony után kicseréljék a mondjuk december elején megvett termékeket. Az ő jóindulatukon múlik, hogy mi lesz a rossz méretben vásárolt pulóver vagy éppen a szükségtelen videojáték sorsa.
Azzal már szinte mindenki tisztában van, hogy a cseréhez a blokk mindenképpen kell. Ám sok esetben, ha az ajándék mellett ott van a jótállási jegy, akkor nyugta nélkül is cserélik. Számos cég igyekszik kedvezni a vásárlóknak azzal a mára már bevett szokással, hogy karácsony után három napig vagy a hónap végéig kicserélik az ép csomagolású ajándékokat más termékre vagy levásárolható utalványra. Könnyen lehet azonban, hogy már nincs a kiszemelt holmiból, ekkor szokták választani az utalványt. A megvételtől számított három munkanapon belül a boltos köteles cserélni a megvett terméket mindenféle magyarázat nélkül, ha az ép, így akik szenteste napján szerezték be az ajándékokat, megadták a lehetőséget az ajándékozottnak a cserére.
Egyszerű a helyzet, ha a csomagolás sértetlen marad. Ez esetben nagyobb eséllyel kap másik terméket. Ám ha széttépte karácsonykor a dobozt, vagy kidobta a leírásokkal együtt, akkor feladta a leckét az eladónak, hiszen így sokkal nehezebb értékesíteni a terméket. Természetesen a portékának is sérülésmentesnek kell lennie.
Más a helyzet a hibás holmikkal. Ezt már minőségi reklamációnak hívják. Nem szabad összehasonlítani a „nem tetszik, amit kaptam, adjanak mást” visszavitellel. Előbbi esetben két év termékszavatosságról beszélhetünk, értékhatártól függetlenül. Amennyiben a reklamáció esetében vita van, felkeresheti az illetékes békéltető testületet, hogy segítséget kapjon az ügyben.
Indoklás nélkül el lehet állni két hétig a webáruházaktól vett termékektől. Vagyis jobb, ha megkérdezi szerettét, mikor vette meg az ajándékot, mert akár még vissza is tudja vinni.