A hőmérséklet a fagy közelében, egy méter hó a földön, jeges utak és sarki szél fúj. A tél talán nem mindig ilyen kemény, de autóink ablakai ettől még lefagynak és be is párásodnak. A következő taná csokat és ajánlásokat érdemes figyelembe venni, ha nagyobb kényelemre és biztonságra vágyik hideg időben való vezetéskor.
Páramentesítés
Minden autós ismeri a jelenséget: a külső levegő alacsony hőmérséklete és a melegebb belső tér kontrasztja miatt az ablakokat párás réteg fedheti be.
Ha ilyen helyzetbe kerül, akkor kapcsolja fel maximális fokozatra a fűtést, ha az autóban van klímaberendezés azt is kapcsolja be, és irányítsa a szellőzőnyílásokat az ablakok és a szélvédő felé
– magyarázza María García, a SEAT fejlesztési és aerodinamikai osztályának mérnöke.
Manapság egyre több autón van már egygombos leolvasztás, amikor a rendszer elvégzi helyettünk mindezen teendőket a leggyorsabb páramentesítés érdekében.
Le a sállal!
A kesztyűk, kabátok és sálak általában korlátozzák a mozgás szabadságát, ezért biztonsági kockázatot jelentenek.
Kesztyű viselése csak kivételes esetekben ajánlott, ha az alacsony hőmérséklet a kormányon lévő kezek működését akadályozhatja, ezáltal a figyelmet is elterelve a vezetésről
– hangsúlyozza a szakértő.
Az ülésekkel kezdjen!
Az elektromosan fűthető ülések a leghatékonyabbak, nagyon rövid időn belül képesek átmelegedni. Ez a rendszer mindössze három perc alatt bemelegedik. Érdemes beülésekor azonnal bekapcsolni.
Akinek nincs gyárilag az autójában, utólag is beszerelheti, kaphatóak ugyanis szivargyújtóról üzemelő univerzális változatok, már akár ötezer forint körüli összegtől is.
Hideg fejjel
A szakértők által csak „kényelmi hőmérsékletnek” nevezett érték a komfortos utazáshoz 21,5 Celsius-fok. A klímaberendezés automatikus beállítása magától szabályozza az autó belső hőmérsékletét.
Az automata ráadásul kiegyensúlyozott hőeloszlást biztosít: a lábnál lévő befúvókból körülbelül negyvenfokos levegő áramlik ki, ami lehűl, amíg eléri a testet és a fejmagasságot.
Így megelőzhető a figyelem lanyhulása a kormány mögött – magyarázza a mérnök. Vezetés közben, ha a test felső része rendkívül meleg, az álmossá-got okozhat.