Már a nyáron sem volt egyszerű a közlekedés Budapesten, de a mai iskolakezdéssel valószínűleg sosem látott gigadugókra számíthatnak az autósok.
Karácsony Gergely szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb csomópontok felújítását. A következő helyszíneket érdemes nagy ívben elkerülni, ha nem akarunk órákat a kocsiban ülni.
A Nagykörúton továbbra is elfoglal egy sávot Karácsony Gergely biciklisávja, így ott minden reggel beáll a forgalom. Emellett a belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház között, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítésébe. Majd következett a Lánchíd újjáépítésének megkezdése, hídlezárással, forgalomterelésekkel, életveszélyes módon egy sávba terelt autósokkal és biciklistákkal a Clark Ádám téren.
A kegyelemdöfést Budapest közlekedésének a Blaha Lujza tér felújítása adta, sávlezárásokkal, torlaszokkal és betontömbökkel a tér környékén – a fentiekkel egyszerre. Így Budapesten már a nyár folyamán reggelente és délutánonként állt a forgalom, gyakran egy órával többet töltöttek az autósok a dugóban, mint normál időben.
Szendrei Norbert
30-40 perccel biztosan több fog „befigyelni”. Ennyivel korábban kell majd kelni. Csak egy módon lenne kivédhető, ha BKV-val menne a többség, feltéve, hogy van erre kapacitás. Persze, aki autózik, neki lehet, hogy a munkájához kell.
Mákos András
Káoszra számítok, bár nehezen tudom elképzelni, hogy itt nálunk holnap lehetnének a mostaninál is nagyobb dugók.
Sopronyi Alíz
Először a nagyot kell bevinni a középiskolába hétre, utána két kicsit a másikba, úgyhogy fél hatos kelésre számítok a dugók miatt. Az emberek meg fognak „bolondulni”.
Ráadásul ez nem csak egy ideiglenes állapot pár hétig, hanem teljesen összecsúsztak a beruházások: a pesti alsó rakpart az év végéig, a Lánchíd másfél évig lesz lezárva, a Blaha átépítése pedig jövő év végén fejeződik be.