Éppen csak, hogy megszoktuk a 3-as metró felújítása miatti káoszt és éppen csak, hogy kikáromkodtuk magunkat az indokolatlan biciklisávok miatt a körúton és az üllőin, rögtön egy hatalmas fejest ugorhattunk szerda reggel a Lánchíd lezárása nyomán kialakult őrületbe.
A Karácsony Gergely által irányított városvezetés fejest ugrott a fejlesztések dömpingjébe: finoman fogalmazva is szervezetlenül indítottak útjára több beruházást is, egymással párhuzamosan. Az már csak a cseresznye a tejszínhab tetején, hogy mindezt éppen a futball Európa bajnokság idején gondolták ki.
Madárdalos, napsütésre ébredt szerdán Budapest. Mindenki csupa jó kedvvel indult a munkába és közben tervezgette a napot – kezdődhetne a történetünk így is, de sajnos nem ez a helyzet. Ugyanis az örömbe némi üröm is vegyült amit a Lánchíd szerda reggeli lezárása okozott. A Tesz-Vesz városon felnevelkedett baloldali városvezetés ugyanis elfelejtette, hogy itt emberek is élnek.
15 kilométert jövök már két órája. Mindenhonnan elkéstem. Tele van a t...öm ezzel az egésszel. Azt hittem, ha vége az iskolának akkor lehet majd haladni, de rosszabb az egész mint volt
– dühöngött Gábor a Lánchíd budai hídfőjénél.
Ócsáról indult reggel, de akármerre próbálkozott nem haladt hisz a már említett felújítások mellett le van zárva a pesti alsó rakpart, az M3-as autópálya budapesti bevezető szakasza, a pesti rakpart és a 19-re lapot húzva Karácsonyék most kezdik majd csak el a Blaha Lujza tér felújítását is ezzel mattot adva a városnak.
Áhhh… a túloldalra születni kell
– panaszkodott János a 105-ös busz megállójában, az alagút tövében.
– A Kodály köröndön dolgozom és autóval szoktam járni, de most megnézem, hogy tudok majd bejutni a munkába az elkövetkező több mint két évben – mondta. Még nem tudja mire vállalkozott ugyanis a buszok is a dugókban állnak bezárva ezzel az ördögi kört.
A 3-as metró felújítása miatt pótlóbuszok járnak most is a Bajcsy-Zsilinszki úton ahol arról panaszkodtak az utasok, hogy fél órába telik mire a Nyugatitól eljutnak a Deák térig. Tehát János ha a Margit híd felé kerülne délutánra be is érne a munkába. Ha viszont a másik irányba, az Erzsébet hídon tervezi az átkelést akkor sem jár majd szerencsével, ugyanis az M1-M7 bevezetőn szintén óriási dugókra kell készülni, mivel a Lánchíd lezárásával párhuzamosan egybefüggő buszsávot alakítottak ki Budáról, a Hegyalja úton át, egészen Pest keleti részéig. Ennek értelmében a most is szinte járhatatlan útvonalon csupán egy sáv marad majd az autósoknak, míg a másikat kizárólag buszok, taxik, motorosok, illetve elektromos gépkocsik használhatják.
A főpolgármester a Budapestiek kritikájára, miszerint miért kell egyszerre mindent lezárni és felújítani, úgy reagált, hogy szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog vagy biciklivel.
Bár támadnak a körúti biciklisávok miatt, de a felújításokat a nyári szünet környékén szokták elvégezni, és most is ezt tesszük. A budapestiek türelmét pedig köszönjük
– közölte Karácsony Gergely, aki már a tettek mezejére is lépett és napok óta Bubi kerékpárral jár mindenhová, de a Lánchíd környékére még nem tekerhetett, hisz akkor tudná, hogy talán a biciklisek helyzete a legrosszabb a felújítás miatt.
- Most nem értem, hogy mi van. Sehol egy térkép vagy egy tábla. A körforgalomig egyértelmű, de be lehet hajtani oda? Ezek a betontömbök a bicikli utat válasszák el az úttól vagy ez a gyalogosoknak van?
– sopánkodott László aki mindennap erre teker.
Az új bicikli út kijelölése ugyanis igazán különlegesen lett megoldva. A volt utat mindössze néhány helyen egy betontömbbel zárták el. Jelenleg a biciklisek még a körforgalom előtt az útra vannak terelve, ahol érthetetlen piktogramok alapján kelljen tájékozódniuk, hogy merre tovább. Ezeket mindenki sajátosan értelmezi és teker a járdán, a zebrán, az út szélén a kis sávban és a forgalommal szembe.
És ez még csak az első nap volt, várhatóan július elején a Blaha Lujza tér átalakítása is megkezdődik amivel gyakorlatilag az autós és buszos közlekedésnek „lőttek” a városban.