Bezzeganya

Már most tele a tököm az iskolával

Bezzeganya

Létrehozva: 2016.09.16.

Regresszió, így mondják az okosok, amikor más alkalommal hibátlanul öltöző gyerekem mintha visszament volna kétévesbe az évnyitó előtt: fejére húzta a nadrágot, vég nélkül ökörködött, nem találta az orra elé készített zoknit. Nem közölte, hogy ne, ne dobáljam szét a teljes szekrény tartalmát, ez bizony az új ünneplő nadrágja, begombolni azért nem képes, mert az intelligens nadrágkészítő elfelejtette kivágni a gomblyukat.

Már most tele a tököm az iskolával

Macsek mégse ezen bukott ki igazán, este az ünnepélyes ácsorgás (szorozva kettővel, nálunk külön van alsós meg felsős évnyitó, király, ász…) után már az All but the bass-ra keringőzött a megkergült sarjjal a nappaliban. Ami előtt értetlenül és égnek álló hajjal állt, annak korántsem a gyerekek az okai, még ha néha úgy tűnik, tesznek érte ők is rendesen.

Alsó tagozat:

  • Miafaxnak ennyi cucc?- foglaltam össze a magyar közoktatás tárgyfetisizmusáról a véleményemet. Mert nagyjából MINDENBŐL sok van, amit persze a kölök nem képes menedzselni, tehát már az első napokban litánia hosszúságú kérelmeket kap a szülő, hogy segítsen, mert felszereléshiány van meg leckehiány. Eredmény egy rakás frusztrált, ingerült szülő, aki esetleg nem akar segédtanító, de főleg nem személyi asszisztens lenni, hegyezve-keresve napi 5 füzetet, 4 könyvet, harminc ceruzát (hat-nyolc mért nem elég?), tornafelszerelést, meg a mitikus állatot, ami azonmód megjelenik szeptember elsején. A cicával egyetemben, aki a lelkesedést van hivatva elvinni rövid és titokzatos úton. Egyelőre szerencsére inkább az enyémet.
    • Az előírt mennyiségű (30+) ceruza nem fér az előírt formátumú (rendezős-dugdosós) tolltartóba, másoknak se. Egyáltalán, ki találta ezt ki, hogy egy hatéves minden óra után rendszerez-dugdos hogy szépen mutasson a 30 pluszos cerkakészlet? Elárulom: nem teszi, csak besöpri a tolltartóba, hogy utána észrevegye, így nem lehet becsukni, így aztán repül a készlet a szerjózsa minden irányába, találok belőle a füzettartóban, táska alján, uzsonnás zacskóban, zsebben, tornacipő mellett. A Nagy tolltartója már a felsőben engedélyezett zsákforma, lapul ugyan benne egy belső szortírozólap is annak, aki mindenképp rendezni akar, de az úgy is bezáródik, ha csak belehajítják a ceruzát-tollat-radírt-részfaszúbaglyot, ellentétben az alsós változattal. Amit mégis melegen és kötelezően ajánlanak. Mert csak. Hiába tudja minden többgyerekes szülő (van osztálytárs, akinek már három bátyja jutott túl e reménytelen körön), hogy a hatéves nem szortíroz-rendez és dugdos, legnagyobb teljesítménye, ha nem ejti az egészet darabonként a pad alá. Tízpercenként.
    • Kisfüzet, nagyfüzet, könyv, ellenőrző, fénymásolt lap. Ami nem kell, azt nem visszük haza! Csak a szülő nem távolbalátó és nem gondolatolvasó, hogy mi maradt ott véletlenül, és mi az, ami nem kell, azért nem jött haza. Délután fél hétkor email: Szabó Eszti anyukája vagyok, ha te vagy Kovács Tomika anyja, lécci gyere a suli elé a matek feladatlapért, ami valamiért Eszti táskájába került, látom, a házi sincs befejezve. Szülő lóftat suli elé, drukkolva, hogy a rendőrök mással legyenek elfoglalva, ne a fél doboz sörrel, amit Tomika leckéjének (napköziben micsináltál, büdöskölök????)abszolválása után hajtott fel meggondolatlanul. A leckehiány is szórakoztató: a gyerek éberségére van bízva, hova rajzol házikót, ahova nem rajzol és a napköziben se kerül rá sor, az nincs megcsinálva, én meg assetom, mi lett volna az.
    • Kézműves szakkör. Huszonegyedik digitális század, ezért a szülő betűkártyákat, 1 cm átmérőjű korongokat, ismeretlen rendeltetésű kis bugyirózsaszín téglalapokat vagdos este féltizenegykor, naná, addig elfelejtette. A második kör az „ezzelmicsináljak” halmaz, mikor kiderül, mit kell vele csinálni, a gyerek egy hétig sétáltatja, ahelyett hogy az ott rendszeresített borítékba pakolja a többi mellé, amit majd szorgosan a pad alá szór (lásd első pont). Mire odakerül, szerintem már gyárilag hiányzik a fele.

      Felső tagozat
  • Nyomda ördöge. Huszonegyedik digitális század, a hetvenes évek nyomdatechnikájával készült tankönyvvel, bekötni normálisan képtelenség, ellenben a ragasztott gerinc először nem enged az első lapoknál, majd november táján hull az egész atomjaira. Pár mű illusztrációinak stílusa leginkább a Jehova tanúinak kis füzetecskéire emlékeztet, bár szerintem azóta ők is átálltak valami korszerűbbre.
  • Nulladik óra, testnevelés. Azon túl hogy mindenféle kutatás szerint ez a korosztály szorul rá leginkább az alvásra, természetesen hetedik-nyolcadikban vezetik be a nulladik tesit, ami szerintem a tanerő megalázása is, hogy egy csapat félhullát kell vezényelnie ződhajnalban bármilyen szervezett mozgásformára. Az igazgató mentegetőzik: nincs elég hely, sok az osztály… Értemén, nem is hibáztatom… csak fel nem foghatom. Egyedül több gyereket nevelőknek, agglóból bejáróknak külön szívás, lehet futni a félhatos vonat után, vagy felrángatni a bölcsis kistesót is, akit morcos arccal vesz át a takinéni, meg a ruháját épp átvevő, frissen érkező gondozó.
  • Informatika. Észre se vettem először az órarendben, ehhez ugyanis egyelőre sekönyv, sefüzet, semódszertan, sevalami, hogy mit tanulnak majd. Lehet viszont ECDL-felkészítőre járni pluszban: remek dolog… volna, ha nem arra a napra tették volna HETEDIK órában, amely napon a NULLADIK óra is van, lásd előző pont. Tehát a gyerek már lehúzott nyolc órát, mire a házi feladat elé kerül, az illetékeseket odafönt ezúton csókoltatom, mert az ECDL az sajnos kell, de ők törjenek követ napi nyócórában, utána mossák fogkefével a folyosót.
  • Kötelező olvasmány. Még én, a könyvmoly is utáltam. Elővettem azért a filmet (hajlott korom ellenére öregebb már az is, mint én), udvariasan, néha szerintem bőrön át nézte. Egyszerre nagyjából két bekezdést olvas el belőle, ha elég közel lengetem a töltött pisztolyt. Van ennek értelme?

És ez tényleg semmi máshonnét hallott rémtörténetekhez képest, velem nem akarnak iskolai folyosószekrényt vetetni, se leburkoltatni a harmadik emelet vécéjét, nincsenek leosztályzott ismétlődolgozatok a suli harmadik napján, a Kicsi osztályát előbb ebédelni viszik, minthogy a dupla rajz elkezdődjék, megóvva őket a félhármas ebédeléstől. Más kérdés, hogy a gyerek szerint nincs elég idő megenni a kaját, jó sokan nem azért hagyják ott a felét, mert ehetetlen, hanem mert ilyen tempóban képtelenek végezni vele.

Vakmacska

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek