Extrém módon „vizsgáztatják” dolgozóikat a cégvezetők a Spektrum csatorna sorozatában: a főnök beépül alkalmazottai közé.
Hazánkban még nem ismert jelenség, több országban azonban már terjedő szokás, hogy a nagyobb cégek tulajdonosai álruhát öltenek, és egy felvett névvel, kitalált önéletrajzzal jelentkeznek saját vállalkozásuk álláshirdetésére azért, hogy teszteljék dolgozóikat.
Van, aki arra kíváncsi, hogy mitől működik olyan jól a cége, kik viszik a hátukon, és van, aki azért jelentkezik például recepcióssegédnek vagy karbantartónak, hogy rájöjjön, miért csökken a vállalat bevétele, hol van a hiba a rendszerben.
A vezérigazgatók a Beépített főnök című valóságshow-ban bizonyítják be, hogy mindent megtesznek azért, hogy megismerjék saját cégüket. Nem büdös a munka számukra, ha kell, védősisakot húznak, luxusautójukat takarítókocsira, golfütőjüket partvisra, vécépumpára cserélik. A sorozat bemutat olyan öltönyös üzletembert is, aki saját bevallása szerint soha életében nem járt például tömegközlekedéssel, de a műsor kedvéért ezt is megteszi hosszú hetekig.
A hat évadot megélt dokumentumfilm-sorozat, hazánkban is igen népszerű, a Spektrumon mindennap láthatják a nézők. A Beépített főnök producere szerint a népszerűség titka egyszerű.
– Azért kedvelik az emberek ennyire, mert ez nem eljátszott sorozat, hanem a való életről szól, valós cégekről és emberekről. Arra pedig mindenki kíváncsi, mi zajlik egy cégen belül – magyarázta Chris Carlson.