Forrás: mti
„Minden házasságban előbb-utóbb eljön az a pont, amikor a dolgok a legrosszabbra fordulhatnak. Ami ezután következik, az vagy a túlélés, vagy az elválás játszmája.” – áll a Nóra – Karácsony Helmeréknél című darab leírásában a Katona József Színház oldalán.
Úgy tűnik, a színészeknek, köztük a Nórát játszó Ónodi Eszternek remekül sikerül átadni az előadás lényegét, nem ritka ugyanis, hogy a nézőkben a színdarab hatására születnek meg sorsfordító döntések.
– Fontos, hogy a néző át tudja érezni a kérdéseket, amiket a darab boncolgat, és hogy adott esetben akár képes legyen magára ismerni – mondta Ónodi Eszter.
– Shakespeare szerint a színészet lényege az, hogy az ember tükröt tart a természetnek, hogy valami közös dolog történjen meg, egy áramkör a színpad és a nézőtér között. Furcsa módon az egyik legszokatlanabb visszajelzés az volt, hogy három egymást követő előadáson három pár döntött úgy, hogy külön folytatja az életét. Az előadás pont azzal szembesítette őket, hogy egy hazug kapcsolatnál jobb az, ha az ember tiszta lappal elindít egy másik életet, így a hazugsághoz és élhetetlen kapcsolathoz képest lehet, hogy fájdalmasabb, de tisztább viszonyrendszer áll föl. Viszont olyat is láttam már, hogy egy előadás végén két szerelmes egymásba kapaszkodott, mondván, „ez minket nem érint” – mondta Ónodi Eszter.