Celeb

Száguldó koporsó fuvarozta Dianát

Bors

Létrehozva: 2017.06.01.

Már azelőtt roncs volt a Diana hercegnőt és szerelmét szállító Mercedes, hogy 1997. augusztus 31-én falnak csapódott egy párizsi aluljáróban.

Húsz éve vesztette életét tragikus autóbalesetben Diana hercegnő és szerelme, Dodi Al-Fayed. Bár a hercegnő haláláról már több tízezer cikk jelent meg, a párizsi aluljáróban, valószínűleg a paparazzók üldözése miatt bekövetkezett halál ma is tartogat meglepő részleteket.

Most az derült ki, hogy az az 1994-es évjáratú Mercedes S280-as típusú autó, amelyet a sofőrje vezetett a falnak, valójában két korábbi autóbaleset után roncsaiból újjáépített, így közúti közlekedésre gyakorlatilag alkalmatlan, guruló ko­por­só volt. Hatvan kilométeres sebesség felett már életveszélyes volt vele közlekedni világosban, egyenes útszakaszon is, nemhogy éjszaka, menekülés közben, 190-nel száguldva.

A kocsi Mohamed Al-Fayed, a pá­rizsi Ritz Hotel tulajdonosának birtokában volt. A férfi Diana szerelmének, Dodinak az édesapja.

Az autóval a szálló vendégeit szállították. Először 1995-ben lopta el egy börtönviselt férfi, aki egy mezőn fejre állt vele, majd 1997 elején ismét ellopták és összetörték. – Az autó gyakorlatilag totálkáros volt, a biztosító ki is fizette az árát, de a tulajdonos engedélyt kapott a helyreállítására. Ám attól egy roncs maradt – mondta az egyik francia televíziótársaságnak Pascal Rostain fotós, aki most látta elérkezettnek az időt, hogy kiborítsa a bilit.

A fotós arról számolt be, hogy a Ritzben dolgozó forrása szerint már Dianáék balesete előtt többször figyelmeztették a szállodaigazgatót, hogy a kocsitól meg kellene szabadulni, mert életveszélyes. A szálloda sofőrje, Karim pedig azt mondta, kollégái már hónapokkal a baleset előtt féltek ezzel a kocsival közlekedni, és ezt többször is szóvá tették a menedzsmentnek.

A Mercedes borzalmas állapotát állítólag egy kárszakértői vélemény is bizonyítja, ez világosan kimondja, hogy a kocsi forgalomban nem közlekedhet.

Hogy végre megoldódik-e a két évtizedes rejtély, nem tudni, Rostain szerint a rendőrség so­sem vizsgálta ezeket a nyilvánvaló tényeket. Mohamad Al-Fayednek egyébként továbbra is meggyôzôdése, hogy a brit királyi család végeztette ki fiát és Dianát.

Gyakori celebhalál az autóbaleset

A legendás szépségű Grace Kelly 1982. szeptember 13-án, 52 éves korában szenvedett autóbalesetet Monacóban. A hercegnő kómába esett, másnap halt bele sérüléseibe. Mivel erősen rövidlátó volt, csak ritkán ült a volán mögé, ezért rejtély, hogy aznap miért ő vezette a kocsiját.

Isadora Duncan, a modern tánc anyja általában hosszú, lebegő sálakat hordott, és ez okozta a vesztét. A franciaországi Nizzában, 1926-ban nyitott tetejű autóban utazva a sál beleakadt az autó kerekébe, majd rátekeredett a tengelyre. Isadora kirepült az ülésből, és jó néhány méteren át vonszolta maga után az autó, mire a vezető észrevette, mi történt. Duncan nyaka eltört, azonnal meghalt.

1955. szeptember 13-án, alig 24 évesen hajtott a halálba James Dean. A színjátszás mellett a másik nagy szenvedélye az autóversenyzés volt, az Édentől keletre gázsijából vásárolt magának egy Porsche 550 Spyder versenykocsit. A Giant forgatása közben egy autóversenyre utazott, az országúton azonban karambolozott kocsijával és életét vesztette. „Gyorsan élni, fiatalon meghalni, szép halottnak lenni” – ez volt a kedvenc mondása.

Mindössze 46 évesen, 2004 novemberében vesztette életét Bubik István. Hajnalban tartott hazafelé a 4-es főúton, áttért a szemközti sávba, ahol egy autóval frontálisan karambolozott. Ittas volt.

Szintén egy autóban, 38 évesen lelte halálát Selmeczi Roland 2008-ban. Szolnokról tartott Budapestre, lesodródott az útról, többször is megpördült autójával, ami végül a tetejére állt.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek