Már azelőtt roncs volt a Diana hercegnőt és szerelmét szállító Mercedes, hogy 1997. augusztus 31-én falnak csapódott egy párizsi aluljáróban.
Húsz éve vesztette életét tragikus autóbalesetben Diana hercegnő és szerelme, Dodi Al-Fayed. Bár a hercegnő haláláról már több tízezer cikk jelent meg, a párizsi aluljáróban, valószínűleg a paparazzók üldözése miatt bekövetkezett halál ma is tartogat meglepő részleteket.
Most az derült ki, hogy az az 1994-es évjáratú Mercedes S280-as típusú autó, amelyet a sofőrje vezetett a falnak, valójában két korábbi autóbaleset után roncsaiból újjáépített, így közúti közlekedésre gyakorlatilag alkalmatlan, guruló koporsó volt. Hatvan kilométeres sebesség felett már életveszélyes volt vele közlekedni világosban, egyenes útszakaszon is, nemhogy éjszaka, menekülés közben, 190-nel száguldva.
A kocsi Mohamed Al-Fayed, a párizsi Ritz Hotel tulajdonosának birtokában volt. A férfi Diana szerelmének, Dodinak az édesapja.
Az autóval a szálló vendégeit szállították. Először 1995-ben lopta el egy börtönviselt férfi, aki egy mezőn fejre állt vele, majd 1997 elején ismét ellopták és összetörték. – Az autó gyakorlatilag totálkáros volt, a biztosító ki is fizette az árát, de a tulajdonos engedélyt kapott a helyreállítására. Ám attól egy roncs maradt – mondta az egyik francia televíziótársaságnak Pascal Rostain fotós, aki most látta elérkezettnek az időt, hogy kiborítsa a bilit.
A fotós arról számolt be, hogy a Ritzben dolgozó forrása szerint már Dianáék balesete előtt többször figyelmeztették a szállodaigazgatót, hogy a kocsitól meg kellene szabadulni, mert életveszélyes. A szálloda sofőrje, Karim pedig azt mondta, kollégái már hónapokkal a baleset előtt féltek ezzel a kocsival közlekedni, és ezt többször is szóvá tették a menedzsmentnek.
A Mercedes borzalmas állapotát állítólag egy kárszakértői vélemény is bizonyítja, ez világosan kimondja, hogy a kocsi forgalomban nem közlekedhet.
Hogy végre megoldódik-e a két évtizedes rejtély, nem tudni, Rostain szerint a rendőrség sosem vizsgálta ezeket a nyilvánvaló tényeket. Mohamad Al-Fayednek egyébként továbbra is meggyôzôdése, hogy a brit királyi család végeztette ki fiát és Dianát.
A legendás szépségű Grace Kelly 1982. szeptember 13-án, 52 éves korában szenvedett autóbalesetet Monacóban. A hercegnő kómába esett, másnap halt bele sérüléseibe. Mivel erősen rövidlátó volt, csak ritkán ült a volán mögé, ezért rejtély, hogy aznap miért ő vezette a kocsiját.
Isadora Duncan, a modern tánc anyja általában hosszú, lebegő sálakat hordott, és ez okozta a vesztét. A franciaországi Nizzában, 1926-ban nyitott tetejű autóban utazva a sál beleakadt az autó kerekébe, majd rátekeredett a tengelyre. Isadora kirepült az ülésből, és jó néhány méteren át vonszolta maga után az autó, mire a vezető észrevette, mi történt. Duncan nyaka eltört, azonnal meghalt.
1955. szeptember 13-án, alig 24 évesen hajtott a halálba James Dean. A színjátszás mellett a másik nagy szenvedélye az autóversenyzés volt, az Édentől keletre gázsijából vásárolt magának egy Porsche 550 Spyder versenykocsit. A Giant forgatása közben egy autóversenyre utazott, az országúton azonban karambolozott kocsijával és életét vesztette. „Gyorsan élni, fiatalon meghalni, szép halottnak lenni” – ez volt a kedvenc mondása.
Mindössze 46 évesen, 2004 novemberében vesztette életét Bubik István. Hajnalban tartott hazafelé a 4-es főúton, áttért a szemközti sávba, ahol egy autóval frontálisan karambolozott. Ittas volt.
Szintén egy autóban, 38 évesen lelte halálát Selmeczi Roland 2008-ban. Szolnokról tartott Budapestre, lesodródott az útról, többször is megpördült autójával, ami végül a tetejére állt.