<p>Pénzt hoznak a rajongók a hírességeknek.</p>
Forrás: Bors
Egy lájk ma már annyit ér, mint régen egy autogram az utcán. A hírességek ki is használják ezt, hiszen egy több százezres rajongói csoportra már komoly reklámkampányt lehet építeni.
A Marketing és Média magazin január 19-ei gyűjtése alapján készült listán olyan sztárok állnak, akik rendszeres szereplői a kereskedelmi tévék műsorainak, magánéletükkel tele a sajtó. Egyetlen kivételként a lista hetedik helyén Bálint gazda, aki a maga 417 ezer követőjével ezen a januári napon még Sebestyén Balázst is megelőzte a népszerűségi listán. A 98 éves „ország kertésze” maga kezeli közösségi oldalait, közel a százhoz is használja a mai technikai eszközöket, az üzenetekre minden esetben saját maga, pár órán belül válaszol. Oldalán természetesen a növénygondozással kapcsolatos írásokat találni elsősorban.
Megházasodott, a gyerekvállalást tervezgeti, műsorai siker-rel futnak, a Facebookon pedig átlépte a bűvös egymilliós határt rajongóinak a száma. Kasza Tibi igazán sikeres évet tudhat maga mögött. Kasza örül az első helynek.
– Van, aki szükséges rosszként éli meg a közösségi média jelenlétet, de nekem az életem részévé vált nagyjából öt évvel ezelőtt, és ez már így is marad. Túlzás nélkül mondhatom, hogy a legnagyobb cégek állnak sorba, hogy velem dolgozhassanak. Friss házasként egyetlen dolog szab határt ennek, hogy szeretnék több időt tölteni a szerelmemmel, hamarosan kisbabát tervezünk, és nem akarok olyan apuka lenni, aki Facebook-statisztikákat elemez ahelyett, hogy a gyerekével játszana – mondta a Borsnak Kasza Tibi, akinek a sokáig listavezető Rubint Rékát sikerült megelőzni.
Bár a legtöbben természetesen a karrierjük miatt tartják fent a közösségi oldalaikat – például hogy minél többen nézzék meg a videoklipjeiket, riportjaikat, közéleti szereplésüket, abban mindenki megegyezett, hogy a legtöbb lájkot (tetsziket) mégsem ilyen tartalommal lehet elérni, hanem bizony bulváros, magánéleti képekkel, szövegekkel.
– Az én Facebook-oldalam 2010 óta működik, és évről évre egyre többen vagyunk. A közösségi média számomra munkaeszköz is. Az én oldalamon a magánéletem részeiből igyekszem az egészséges mértéket tartani és publikálni, természetesen erre van a legnagyobb igény, ezért vékony jégen, óvatosan lépkedek. Az oldalon a zenék mellett a gyerekeimről készült képek kapnak a legtöbb lájkot – mondta az ötödik helyen álló L.L. Junior, aki szerint a felhasználóknak is leginkább ezek a bejegyzések fontosak, amikor be tudnak lesni egy-egy híresség életébe.