Egyre nagyobb kihívás elé néznek a TV2 Ninja Warriorjának versenyzői, ugyanis a második középdöntőben nyolc helyett kilenc akadály vár a ninjajelöltekre és ezúttal már a gyorsaság is számít, hiszen a 90 középdöntősből csak 20 legjobb jut a döntőbe. Az erőnléti edzőként profi sportolókkal dolgozó Schandl Gábor ugyan a selejtezőből gond nélkül jutott a középdöntőbe, de ez a pálya már számára is nagyobb kihívásnak látszott.
– A középdöntő pálya sokkal keményebbnek tűnt első ránézésre is, mint az elődöntő pályák, mégis nyugodtabban vágtam neki ennek a kihívásnak, azzal a tudattal, hogy az előző pályákon már sikerült bizonyítanom. Ez nagy terhet vett le rólam, és így nyugodtabban tudtam a rajtkockára állni, amire szükség is volt, hiszen nagyon erős a mezőny és ilyen akadályok mellett másképp semmi esélyem nem lenne. Remélem, hogy sikerül a döntőbe jutnom – mondta lapunknak Gábor, aki egyenként elemzi is a középdöntő kilenc akadályát.
1. Lépcsőház – „Hasonló akadály, mint a selejtező öt lépése, de jóval nagyobbak a távolságok és már felfelé is ugrani kell, mégis ez a középdöntőbe jutott versenyzőknek rutin-feladat kell, hogy legyen.”
2. Mélyrepülés – „Jellegében szintén hasonlít a selejtezőben látott akadályra, aminek a veszélye a két kis ugrató résznél van, ami megdobja a lendületben lévő játékost, fontos a jó ritmusérzék és hogy erős legyen a szorítás, valamint hogy az akadály végén a kellő időben engedje el a versenyző a két kallantyút, hogy megfelelően érkezzen a talajra.”
3. Szívek hídja – „A középdöntő egyensúly feladata, a koncentráció és a ritmus a legfontosabb.”
4. Inga – „A trambulinról való elugrás szintén nem ismeretlen a versenyzők számára, de ennél az akadálynál nem is ez a nehézség, hanem hogy a rúdról belendülve jól érkezzenek az ingára, aminek nincs igazán jó fogása, ha pedig túl nagy a lendület, az is veszélyt jelenthet, hisz akkor túlságosan kibillen az inga és azért végzi valaki a vízben. Nagyon technikás akadály, jól kell eltalálni a lendületet, hogy rá tudjon kapaszkodni az ingára és onnan utána el tudjon ugrani.”
5. Kifogás – „A karokat igénybe vevő feladat, ami nagyon sok erőt ki tud venni a játékosokból. Ráadásul a kis rudak pakolgatása sem egyszerű úgy, hogy közben az egész testsúlyodat meg kell tartanod, nagyon gyilkos akadály.”
6. Nagy fal – „Ahogy a selejtezőknél is, itt is három lehetőség van a nagy falnál. Ez is rutinnak számíthat, de ugye vannak olyan versenyzők is, akik úgy jutottak be a középdöntőbe, hogy nem álltak még a nagyfal tetején, tehát nekik ez lehet egy lélektani nyomás, és épp olyan nehéz falat, mint bármelyik másik szakasz.”
7. Ninja hágó – „Ez egy elég látványos akadály, ahol csak a piros peremen lehet kapaszkodni, szintén leginkább a karokat veszi igénybe, ráadásul az akadály felénél ugye át kell ugrani az egyik oldalról a másikra. Talán azoknak, akik falmászással foglalkoztak, foglalkoznak, ez egyszerűbb történet, bár ezen a ponton azért már mindenkiből jócskán kivett szinte minden erőt az előző 5 akadály.”
8. Rúdtánc – „Talán a középdöntő legnehezebb feladata, hiszen a rudakon függeszkedve, mászva kell végig menni. Eleve egy függőleges rúdon megtartani magad nem egyszerű, ezek a rudak ráadásul mozognak és egyre nagyobb távolságra vannak egymástól.”
9. Pokoli torony – „A pokoli toronyba ezúttal nem kézzel és lábbal kell felverekednie magát a versenyzőknek, hanem két gyűrű segítségével. Van egy speciális mozgás, amire, ha valaki ráérez, akkor könnyebben feljut és az egész testét bele tudja vinni, nem csak a karját, de nem egyszerű feladat, főleg úgy, hogy túl van az előző nyolc korántsem egyszerű akadályon, ahol azért a karokból jócskán kiment már minden erő. Azt gondolom, hogy aki a toronyba felmegy, az szinte biztosan a döntőben érezheti magát.”