<p>A mindig vidám, energikus gasztroblogger élete meseszerű sikertörténet. De ahogy az lenni szokott, Fördős Zének a poklot is meg kellett járnia, hogy a csúcsra jusson.</p>
Forrás: Czarkl Gábor
Úgy öt éve, hogy a tévénézők megismerték Fördős Zét és receptjeit. Előtte vagy tizenöt évig hiába dolgozott kitartóan, nem jött a siker, sőt komoly kudarcok érték. Erről az RTL Reggelijében mesélt annak kapcsán, hogy hétfőn indul a Konyhafőnök.
– Sok mélypont, üzleti katasztrófa volt az életemben – mesélte Zé. – Előfordult, hogy ötszáz forint sem volt a zsebemben. Agyaltam, hogyan lehet ebből a helyzetből kimászni, de azért nagyon rosszkedvem nem lett.
Vendéglátó-ipari főiskolát végzett, ezért abban az időben elsősorban cateringgel, rendezvényszervezéssel foglalkozott a családi vállalkozásban apukájával, aki szakács, pont úgy, mint a nagymamája.
– De importáltam függőágyakat is Brazíliából – mesélte a Borsnak. – Volt egy pici boltom egy budai bevásárlóközpontban, ott árultam három évig. Kijártam Brazíliába, megkerestem a gyártót, és behoztam nagy mennyiségben. Úgy rá voltam kattanva, hogy még portugálul is elkezdtem tanulni. Hoztam nyakláncokat, kerámiákat is. Megszerettem kint a churrost, ezért hoztam Brazíliából a készítésére alkalmas gépet, és fesztiválokon sütöttük a töltött fánkokat évekig.
Kalandorkodtam, próbálkoztam mindennel, ami működött egy jó ideig, aztán egyszerre tűnt el minden a lefolyóban a válság idején, 2007–2008-ban. A családi vállalkozás és minden más elbukása, és a Szárnyas Ízvadász indulása közt volt háromévnyi szenvedés, amikor csak létfenntartás szintjén működtünk. Alkalmazottként dolgoztam, az öcsém is, abból fizettük a hiteleket, próbáltunk fennmaradni.
Akkor Zé leült az öccsével, hogy kitalálják, miként éljék túl a gazdasági katasztrófát. Szerencsére édesanyja volt annyira elfogult vele, hogy azt mondja: annyira aranyos, hogy képernyőn a helye.
– Az öcsém nem szokta a nagyközönség előtt megmutatni magát, de az első pillanattól ötven-ötven százalékban mindent együtt csináltunk, ugyanakkora érdeme van a sikerünkben. Az igazi áttörést, a népszerűséget a Konyhafőnök hozta meg, ami pozitív hatással volt a saját cégére is. A Szárnyas Ízvadász blogból mára kinőtte magát egy akkora vállalkozás, hogy ha mindenkit beleszámítok, több mint húsz ember tartozik a Street Kitchen csapatba. Az igazi áttörést, népszerűséget a Konyhafőnök hozta meg. Akkora cégünk lett, hogy az öcsémmel cégvezetőként csak a meetingeken találkozunk. Olyankor megdumáljuk, hogy mi újság, aztán megyünk a dolgunkra. A a kríziskorszakban talán jobb volt a kapcsolatunk, mert többet foglalkoztunk egymással, mint most. De nem is baj, hogy a válság idején fogtunk össze, és most, hogy minden rendben, lazábbra engedjük.