Celeb

Az Exatlon februárban is uralta saját idősávját, a TV2 Csoport magabiztosan vezet

Bors

Létrehozva: 2021.03.02.

Februárban a TV2 Csoport csatornáit választotta a legtöbb néző mindhárom fontos célcsoportban, a TV2 piacvezető a 18-49 évesek között és a teljes lakosság körében is, és az Exatlon Hungary minden kiemelt korcsoportban az idősávja legnézettebb műsora volt.

Január után februárban is az Exatlon Hungary volt a legnézettebb műsor a saját idősávjában mindhárom kiemelt korcsoportban. Átlagosan a 18-59 éves nézők 13,8%-a, a 18-49 évesek 15,3%-a, a 4 éves vagy annál idősebbek nézők 15,5%-a választotta az Exatlont a múlt hónapban.

Ezekkel a számokkal mindhárom korcsoport esetében több nézőt vonzott a TV2 a képernyők elé az Exatlon idősávjában, mint az RTL Klub. A sport-reality leginkább a fiatalok körében népszerű, hiszen a harmadik évad indulása óta műsorba került 45 epizód átlagosan a 18-49 éves nézők 16,1%-át nyerte meg magának, így 4,9%ponttal múlta felül a konkurens csatorna azonos idősávját (RTL Klub: 11,2%).

A 2021-es év sikeres indulásához nagyban hozzájárult a TV2 hétköznap esti két műsora, a Doktor Balaton és a Exatlon Hungary. Február 26-án 45 epizód után a végéhez érkezett a Doktor Balaton első évada, ami átlagosan a 18-59 éves nézők 13,4%-át nyerte meg magának, amivel nem sokkal maradt le fő konkurense, az RTL Klub azonos idősávjától. A teljes lakosságon belül (A4+) átlagosan egy epizódot 649 ezren néztek, ami a tévénézők 14,7%-a, és ezzel az eredménnyel 1,7%ponttal múlta felül az RTL Klub azonos idősávját (13,0%).

Februárban a nézőkért folyó versenyében a TV2 és az RTL Klub közel azonos nézői részesedést mondhatott magáénak a 18-59 évesek körében (TV2: 9,16% vs. RTL Klub: 9,22%), a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében viszont nagyobb különbséggel a TV2 győzött.* A TV2 esetében a február havi átlag közönségarány a 18-49 évesek körében 9,6% volt, a 4 éves vagy annál idősebbek körében 11,6%, míg az RTL Klub csupán a nézők 8,7%-át tudta megfogni mind a két korcsoportban.

2021 eddigi nézői részesedése szempontjából a TV2 nemcsak az idei év legnézettebb csatornája a 3 kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), hanem a tavalyi év azonos időszakához képest is jobban teljesített. A 18-49-es korcsoportban például, 2021 eddig eltelt időszakában a TV2 átlagos közönségaránya 9,6%, fél százalékponttal magasabb, mint 2020 első két hónapjában.

A TV2 esti hírműsorait is sokan választották februárban. A hónap átlag nézői részesedését tekintve, februárban minden ötödik tévénéző (A4+) az esti Tényeket választotta (19,9% SHR), ami átlagosan 736 ezer nézőt jelentett. Az utána következő Tények Plusz 14,5%-ot ért el, szintén a teljes lakosság körében. A korcsoportban a Tények Plusz ezzel a saját idősávja legnézettebb műsora lett.
A TV2 hétköznap reggeli műsorai még mindig a nézők kedvencei, hiszen a januárt folytatva februárban is a Mokka és Mokkacino volt a legnézettebb műsor a saját idősávjában. A 6 óra 18 perckor kezdődő Mokka februári átlag nézői részesedése a 18-59 évesek körében 14,4%, a 18-49 évesek körében pedig 13,4%, amivel mind a két korcsoportban felülmúlta az RTL Klub azonos idősávját. A 8 óra 44 perckor kezdődő Mokkacino is hasonlóan jól teljesített februárban, hiszen átlagosan mind a két kiemelt korcsoportban több néző választotta, mint a fő konkurens csatorna azonos idősávját.

Teljes napon január után februárban is a TV2 Csoport lett a piacvezető csatornacsalád mind a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), amihez a fő zászlóhajó sikerei mellett a csoport kábelportfóliója is nagyban hozzájárult. A csoport a nézői részesedést tekintve februárban átlagosan, a 18-59 évesek 23,1%-át, a 18-49 évesek 22,7%-át és a 4 éves vagy annál idősebbek 25,4%-át mondhatta magáénak, míg az RTL Hungary azonos sorrendben 20,7%-ot, 20,2%-ot és csupán 18,7%-ot.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek