A Színművészeti elvégzése után a József Attila Színház tagja lett. Voith Ági játszott a Tháliában is, majd a szabadúszást választotta.
Számtalan színházi munkája mellett filmezett is, és szerepelt a Dr. Balaton című sorozatban. Voith Ági a hot! magazinnak adott potréinterjúban mesélt fiáról, Ádámról, és két unokájáról, Enikőről és Bencéről is.
Tizenéves korunk óta ismerjük egymást, mindketten a Hámán Kató Gimnáziumba jártunk. Kimondani is furcsa, hogy már 80 éves vagy. Te pedig kimondod.
Nekem is hihetetlen, ráadásul az ember belülről nem is érzi annyinak magát. A lelkem ugyanúgy vibrál, mint fiatalkoromban. A memóriám jó, pontosan emlékszem azokra a dalokra, versekre, amelyeket még ötéves koromban tanultam.
Ötévesen már színésznőnek készültél?
Egyáltalán nem akartam színésznő lenni, véletlenül lettem az. De annyi mindent megjegyeztem... A szüleim soha nem voltak otthon, vagy nevelőnő vigyázott rám, vagy ott ültem a színházban már egész kicsi gyerekként. Édesanyám, Mészáros Ági, a Nemzeti Színház tagja délelőtt próbált, délután is, este meg játszott. Mindenre emlékszem a régi Nemzetiből: az öltözőkre, a liftre, a páholyokra. Ötvenszer láttam a Szentivánéji álmot. A legnagyobb színészek játszottak ott: Bajor Gizi, Básti, Maklári Zoltán, Bessenyei. Szerelmes voltam Kállai Ferencbe és Gábor Miklósba. Emlékszem, Ungvári László volt Oberon, és olyan Puck soha többé nem lesz, mint az anyukám. Amikor levette a zöld ruháját és a zöld parókáját, azt mondtam neki: „Most vagy az igazi mami!” Játszott a Ványa bácsiban, a Pygmalionban. Meghívták Londonba, de sajnos nem tudott angolul.
Ha nem akartál színésznő lenni, minek készültél?
Balerinának. De az édesapám, aki nagyon szigorú ember volt – egykor katonatiszt, őrnagy –, semmiképp nem egyezett bele. Tudta, hogy az ő természetét örököltem, folyton belém bújt a kisördög. Engem még a ház elé sem engedett le játszani, én meg elszöktem a jégpályára.
Világgá akartam menni. Írtam is egy levelet: „Drága szüleim, bocsássatok meg, de az Illyés Gyula bácsi bicajával disszidálok!”
Ha nem is sikerült disszidálnod, egy időben külföldön tanultál. Mi volt az oka?
13 évesen forró lett a talaj a lábam alatt az általános iskolában. Két osztálytársammal, amikor a forradalmat követően visszatértek az oroszok, fekete szalagot kötöztünk a Kossuth-címerre. Kapa Mátyás igazgató úr behívatta a szüleimet, és azt tanácsolta, hogy menekítsenek ki az országból.
A Váli úti iskolával szemben volt egy szakmunkásképző, láttuk, milyen állapotban kerültek vissza azok a gyerekek, akiket elvittek. Egy évet Svájcban töltöttem, egyet Olaszországban. Franciául, olaszul tanultam, de mivel nem használtam a nyelveket, sajnos kevés maradt meg belőlük.
Mivel töltötted az idődet, amikor visszajöhettél?
Zongorázni tanultam tíz évig. Édesapám azt remélte, hogy híres zongoraművésznő leszek. Failoni Donatellával együtt tanultunk, ő színésznő akart lenni. És ő lett zongoraművész, sőt megvették a zongorámat.
Miért jelentkeztél a Színművészetire, ha nem igazán oda készültél?
Beadtam a jelentkezési lapot az Iparművészeti Főiskolára és a Közgazdaságtudományi Egyetemre is. A Színművészetire meg dafke. Volt egy osztálytársam, aki oda jelentkezett, de nem igazán tetszett, ahogy például verset mond. Na, ha ő, akkor én is… Először a Színművészetin volt felvételi, és amikor kiderült, hogy háromezer jelentkező közül bekerültem, már el sem mentem a másik két helyre. Pártos Géza támogatott: tetszett neki, ahogy Szabó Lőrinc versét mondtam. Még gyerek voltam, az örmény ősöktől örökölt összenőtt szemöldökömmel.
Hogy érezted magad Várkonyi Zoltán osztályában?
Életem legszebb négy éve volt. De renitenskedtünk a barátnőmmel, Szakács Emőkével. Folyton elkéstünk, és Emőke képes volt a miértre azt válaszolni: „Oroszlán feküdt a síneken!”
Én mindenre gondoltam, csak a karrierépítésre nem. Folyton szerelmes voltam, elkéstem az órákról, a próbákról, pedig remek szerepeket kaptam.
A Madáchban voltam gyakorlatos, de hiába kedveltem Ádám Ottót, nem oda kerültem.
A József Attila Színházba hívtak. Szívesen szerződtél oda?
Ahogy mentem kifelé a Váci úton, csak néztem: csupa MÉH-telep, aztán egy olyan színház, ahol az igazgatónak is csak egy kis fülkéje volt... De amíg Fodor Imre volt a vezető, jó volt ott lenni. A zenés szerepek mellett prózaiakat is kaptam. Később pedig, amikor elszerződtem Kazimir Károlyhoz a Tháliába, a tenyerén hordott.
A József Attila Színháznak köszönheted a férjedet és a fiadat is. Mikor kötöttetek házasságot Bodrogi Gyulával?
1971 végén. Várandósan. Egyáltalán nem akartam férjhez menni, a házasságot rabságnak tartottam.
Ehhez képest, bár több mint negyven éve mindketten mással éltek, nem váltatok el.
1981-ben, a Tháliában ismertem meg Döme Zsoltot, azóta vagyunk együtt. De Bodrogi Gyula a legjobb barátom, mindig is jó kapcsolatban voltunk, minden problémánkat megbeszéljük. Többször kérdeztem, hogy nem akar-e elválni, de nem. Összejárunk, a családi ünnepeket együtt tartjuk, ott van mindenki a párjával, Ádám, a fiunk, Enikő és Bence, a két felnőtt unoka is.
Időközben jelentős színházi sikereid voltak, komoly rendezők hívtak prózai darabokba. Nem csak a Jamaicai trombitás fűződik a nevedhez. Kiváló művész vagy. Jól érzed magad színészként?
Az, hogy Zsótér Sándorral dolgozhattam, amikor bemutatta a Mindent a kertbe című darabot, amit valaha anyukám játszott, nagy élmény volt. A Szomorú vasárnapot Sándor Palika rendezésében imádtam. Az Örkény Színházban A nemzet özvegyében kaptam szerepet, csak közbejött a Covid. Filmeznék, tévéznék most is szívesen, de jelentkezni, castingra járni – ahhoz nem nagyon értek. Élünk a Pest környéki házunkban Zsolttal, a magunk kis elefántcsonttornyában – jól érezzük magunkat.