A nézők szemszögéből szinte elképzelhetetlen, hogy mennyi ember munkáját láthatják vasárnaponként a tévében. Most azonban számukra is kiderül, hogyan áll össze A Nagy Duett!
A Nagy Duett a TV2 egyik legnépszerűbb showműsora, amely minden vasárnap este elbűvöli a nézőket. Az élő adás hatalmas siker, ám kevesen tudják, hogy a csodálatos előadások, a látványos fények és zenei produkciók mögött óriási csapatmunka és precízen kidolgozott rendszer áll. A műsor készítői betekintést engedtek stábunknak a kulisszák mögé.
„A stúdióban összesen 16 kamerával dolgozunk.
A produkciókban a fények elengedhetetlenek: mintegy 200 lámpa van felszerelve, amelyek egyedileg mozgathatók és színezhetők a szivárvány minden színében.
A világítási eszközök, kamerák és technikai berendezések egy hálózatra vannak kötve, így minden központilag, gombnyomásra irányítható, biztosítva a zökkenőmentes átállásokat és a tökéletes élő közvetítést” – magyarázta lapunknak Vígh Róbert, A Nagy Duett rendezője.
A produkció irányítása nemcsak a technikai részletek, hanem a koreográfia szintjén is kifinomult. A próbák folyamata aprólékos és precíz, minden mozdulat, minden kameraállás pontosan kidolgozott és lepróbált.
„A hetünk a következőképpen néz ki: hétfőn és kedden forgatjuk a kisfilmeket, amelyek a produkciók előtt láthatók, szerdán a koreográfia próbája következik, pénteken pedig kamerapróba zajlik. Az utolsó pillanatig finomítjuk a produkciókat, és ha szükséges, módosítunk a ruhákon vagy a koncepción. Vasárnap délelőtt már az utolsó simítások következnek: a próbák, a díszletátalakítások és a végső gyakorlások” – árulta el Forgó László, a műsor producere. „Körülbelül 200 fő dolgozik a háttérben a műsoron. A Nagy Duett mögött tehát nemcsak a zsűri és a fellépők állnak, hanem egy hatalmas háttércsapat, akik minden adás előtt és alatt biztosítják, hogy a nézők a legjobb szórakozásban részesüljenek.”
A próbák alatt a zsűritagok természetesen nincsenek jelen, hiszen fontos, hogy a reakciójuk a műsorban hiteles legyen. A felkészülés érdekében az adás előtt kapnak egy zsűrifüzetet, amely tartalmazza a párosok dalait és azt is, hogy mi hangzik el a kisfilmekben.
Ezekben a két és fél perces videókban sokszor láthatjuk Szabó Anikót, aki a koreográfiákért felel, illetve Lajtai Katit is, aki az énekórákon igyekszik minél jobban megtanítani a párosokat a heti dalukra.
„A kisfilmek az első két napban készülnek, de ezután is többször találkozom a párosokkal.
Minden órán egyszerű bemelegítéssel kezdünk, majd nekiállunk megtanulni a dalt.
Mindig az eredetiből indulunk ki, de ha a páros amatőr tagjának túl magas vagy túl mély a feladat, akkor igyekszünk úgy variálni, hogy könnyebben elő tudja adni” – mesélte Kati. „Ezek az órák általában nagyon jó hangulatban telnek, néha kifejezetten viccesen. Például Aureliónál a hangerő és a hangmagasság kéz a kézben jár, és azon dolgozunk, hogy valahogy szétválassza ezt a kettőt. A tanítás mellett van egy pszichológiai oldala is ennek a munkának, hiszen minden olyan hírességet, akinek nem az éneklés a kenyere, bátorítani kell.”