PR Cikkek

A 2019-es ADAC téli gumi teszt győztese, a Dunlop Winter Response 2 (x)

Bors

Létrehozva: 2019.11.08.

Mielőtt belefognánk az ADAC tesztgyőztes téli gumi ismertetésébe, érdemes megjegyezni, hogy az ADAC korántsem biztos, hogy az egyes gumigyártók legújabb téli abroncsait teszteli, mindig találomra vásárolnak be – névtelenül – a német boltokban található téli gumik választékából.

A Dunlop Winter Response 2 téli gumi már a hatodik évét tapossa a piacon, tehát egyáltalán nem mai csirke, de a második helyezett Kleber és a harmadik Pirelli sem mai gyerek.

A Winter Response 2 a továbbfejlesztett téli abroncsok közé tartozik, melynek első generációja elég sikeres volt ahhoz, hogy az amerikai cég a másodig generációt is kifejlessze, és mindent összevetve egyáltalán nem követtek el hibát, hiszen a Winter Response 2 téli gumi sikerekben még az elődjét is túlszárnyalja.

A Dunlop Winter Response 2 téli gumi biztonságérzetet és önbizalmat szolgáltat a vezetőnek

Bár hivatalosan az amerikai Dunlop nem tartozik a prémium gumigyártók sorába, valószínűleg kevesen vannak, akik meg mernék kérdőjelezni a termékeik kiváló minőségét, ezt már csak azért is nehéz lenne megtenni, hiszen a Dunlop évről évre képes a nyári gumi és téli gumi teszteken is maga mögé utasítani esetenként a prémium gyártók abroncsait.

És az is igaz, hogy a Dunlop gumiabroncsoknak nem egyszer hasonlóan borsos az áruk, mint a drága prémium termékeknek.

Az amerikai cég alapfilozófiája már régóta az, hogy olyan nyári és téli gumikat kell kifejleszteniük, amely a vezetőt nem elkülöníti az úttól, hanem minél inkább összekapcsolja azzal.

Ezért minden abroncs kifejlesztése esetében különösen odafigyelnek arra, hogy a gumiabroncs minél több és minél használhatóbb információkat szolgáltasson az útról a vezető számára, így a fontos kapcsolat folyamatosan fennmarad.

A Winter Response 2 téli gumival felszerelt autók vezetése közben a sofőröknek nem kell aggódniuk a hirtelen vagy kiszámíthatatlan viselkedések miatt, hiszen az abroncs a megcsúszási határokról is azonnali üzenetet küld a vezetőnek, aki az információra helyesen reagálva hatékonyabban el tudja kerülni kicsúszásokat, esetleges baleseteket.

A futófelület továbbfejlesztése

A vállblokkokban lévő lamellákat a haladási iránytól átlagban 45 fokban fordították el, és a vállblokkok melletti lamellákat is legalább 20-30 fokban. Ez az aprónak tűnő változtatás megnövelte a vonóerő nagyságát a jeges és havas felületeken, valamint a kanyarodási stabilitás is nagyobb lett, és sokkal több információt közöl az abroncs az kanyarodások, irányváltások során.

Az úgynevezett Reverse Snowguide technológia a havas teljesítmények javításán dolgozik, mégpedig úgy, hogy az árkok magukban tartják a havat, ami aztán az úton lévő hóval tapadó kölcsönhatásba lépve extra tapadást szolgáltat.

A gumikeverék

A mixtúráról nem sokat árultak el a fejlesztők, de az egyértelmű, hogy a Winter Response 2 téli gumi még jobb rugalmasságot nyújt, továbbá köze van ahhoz, hogy az abroncs kevesebb üzemanyagot fogyaszt, még a frissen megjelent téli gumikhoz képest is csendesebb futású, és az átlagtól hosszabb futásteljesítményre képes.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek