SZŰKÜL A VITARA-VÁLASZTÉK, DE MÉG MINDIG VAN IZGALMAS ÖSSZEÁLLÍTÁS.
Magas építése miatt könnyű a ki- és beszállás, a kis külméretek okán a városi manőverezés sem jelent problémát, és itt van még a kedvező vételár – nem csoda, hogy hazánk egyik legnépszerűbb típusa az Esztergomban gyártott Vitara. Szeptembertől kezdve már szűkített választékkal van dolgunk, csak egyféle motorral (1.4 BoosterJet) és két felszereltséggel (GL+, GLX) kínálják, de még így is lehet olyan konfigurációt találni, ami képes meglepetést okozni. Vegyük a tesztautónkat, amely a 140 lóerős turbómotort hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és AllGrip összkerékhajtással kombinálja.
Úton vagyok magazin kéthetente szerdán a Borsban - keresse az újságárusnál!
Olvasson kényelmesen: fizessen elő a Borsra!
Egy kisautóban, legyen szó akár szabadidő-autóról, bizony erősnek számít ez a 2,0 literes szívómotorokat idéző teljesítmény; az összkerékhajtást leszámítva a Swift Sport is ebből él. Papíron ugyan az elsőkerékhajtású Vitara fürgébb 0-ról 100-ra (9,5 kontra 10,2 másodperc), de az csak ideális időjárási körülmények között képes ilyesmire, és akkor is erősen kell markolni a kormányt, míg AllGrip-pel bármikor, így ősszel, esőtől és falevelektől csúszós utakon is tudunk lendületesen haladni. Ehhez partner az eltalált hangolású felfüggesztés, amely egész jól átlép az úthibákon, miközben stabil kanyarvételt tesz lehetővé, a kormányzás érzéketlen – ne legyünk telhetetlenek, a sportos tempó csak extra szolgáltatás.
A hétköznapok során csendes működésével, nyomatékos hangolásával tűnik ki a négyhengeres turbómotor, a váltó japános szokásnak megfelelően pontosan kapcsolható, és a fejegység képernyőjének szélén elhelyezett hangerő-állítást leszámítva egyértelmű és könnyű a kezelhetőség. Az egy hónapos tesztprogram során volt városi közlekedés, országúti és autópályás autózás is, végül 7,2 l/100 km-rel váltunk el egymástól.
A teljes cikket keresse az Úton vagyok magazinban!