Manapság már közel olyan jól lehet okoskészülékkel remek képeket készíteni, mint a hagyományos fényképezőgépekkel, az iPhone 13 pedig ezt az élményt még tovább fokozza.
Forrás: Pixabay
Az Apple-nek sikerült a korábbi iPhone 12 Pro Maxban látható nagyobb szenzort és optikát idén a sokkal kisebb 13 Minibe is belezsúfolni, még az érzékelőváltás-stabilizáló technológiát is. Ha tehát az idei iPhone kamerákról van szó, akkor szó szerint nagyban kell gondolkodni. Aki pedig még teljesen új ebben a világban, az megtapasztalhatja a kamerák új dimenzióját. Az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabbakat.
Az iPhone 13-as mobiltelefonok kameráinak érzékelő mérete, valamint az objektív maximális rekeszértéke a képminőség legnagyobb meghatározója, mivel a dinamikatartomány és a gyenge fényviszonyok melletti teljesítmény szorosan összefügg a jelenet megvilágításának mennyiségével. Idén jelentős fejlesztések zajlanak az érzékelők méretében, kezdve azzal, hogy az Apple a tavalyi év hatalmas telefonjának legnagyobb érzékelőjét hozta le a legkisebb új eszközére, az iPhone 13 Minire. A modellek a 12 Pro Maxtól kapott szenzoreltolásos képstabilizálást szintén megkapják. Ez hosszabb expozíciót tesz lehetővé gyenge megvilágítású fényképekhez (vagy kevesebb elmosódotthoz), és segíthet a tökéletesebb videofelvételek rögzítésében is. Az ultraszéles kamera viszont változatlan marad.
Ha a legjobb kamerát szeretnénk, akkor már nem kell a nagyobb Pro Max modellt választani – a 13 Pro és a 13 Pro Max is ugyanazokkal az érzékelőkkel, optikával, stabilizálással és funkciókkal rendelkezik. Az új típusok nagyjából 100%-kal, illetve 40%-kal több fényt vesznek fel sötétben, mint a tavalyi Pro és Pro Max.
Az ultraszéles látószögű kamerákat szintén továbbfejlesztették, immár világosabb F1.8-as rekeszértékkel (a tavalyi modellek F2.4-hez képest), és fázisérzékelős autofókusszal. Ezáltal az ultraszéles látószögű kamera már F15.1 teljes képkockásnak felel meg, a tavalyi modellek F20.2-vel szemben.
Az Apple egy „gyorsabb érzékelőt” is kifejlesztett, amit mi „gyorsabb olvasási sebességként” értelmezhetünk. Ezenkívül a gyorsabb szenzorkiolvasás elméletileg javíthatja az elektronikus képstabilizálást a videóban azáltal, hogy megnöveli az intervallumot a videó képkockáinak kiolvasása és a következő képkocka beszerzése között.
Az Apple iPhone 13 videó módban a gyártó nagy újítást vezetett be a Cinematic Mode bevezetésével, ami valójában több dolgot jelent. Ez lényegében egy „Videoportré mód”, és egy lehetősége annak, hogy utólag megváltoztassuk a fókuszt (és a mélységélesség-effektust). Ha netán most szeretnénk komolyabban a filmezéssel foglalkozni, ez az okostelefon ebben nagy segítségünkre lehet.
Az Apple arra is összpontosított, hogy a telefon a gépi tanulást használja az élesítés intelligens, szelektív alkalmazására a jelenet különböző alanyaira.
Itt a következő funkciókat kezelhetjük a teljesség igénye nélkül:
A rendszer koppintással „felébresztheti” a képernyőt, egy bejövő értesítésből. Valahányszor feloldjuk a készülék zárolását, a TrueDepth kamera pontos mélységi adatok és infravörös kép rögzítésével felismer minket.
Elmondhatjuk, hogy az új modell minden igényt kielégít, amit elvárhatunk egy csúcskészüléktől. Természetesen el kell döntenünk, hogy mire akarjuk használni az okoseszközt. Ugyanakkor jelentős különbség nincs a korábbi, jellemzően 12-es szériához képest, azonban, ha 11-es vagy régebbi okostelefonunk van, abban az esetben célszerű váltani egy iPhone 13-asra, hiszen a nagyobb kamera és a funkciók magukért beszélnek.