PR Cikkek

Vajon biztonságos vagy sem a 4 évszakos abroncs? (x)

Címkék
autó

Bors

Létrehozva: 2021.12.10.

Forrás: Pixabay

Sokaknak tökéletes megoldást is nyújthat a 4 évszakos abroncs, de van olyan helyzet amikor nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Magyarországon a legelfogadottabb a télen téli és nyáron a nyári abroncs használata. Azonban sokan már évek óta mégis a 4 évszakos abroncsokat használják. Természetesen, ha rosszul kalkulálnak, akkor nagyobb havazások esetén hatalmas dugót okozhatnak, de valljuk be, erre az utóbbi években nem nagyon volt még esély sem. A 4 évszakos gumik tekintetében nagy változások voltak az elmúlt években, hiszen a gyárak folyamatosan dobták piacra az újabb és újabb 4 évszakos gumikat. Mielőtt vásárlásra adnánk a fejünket érdemes pár tesztet áttekinteni, ilyen például a német Autobild tesztje. 

2021-ben az Autobild két méretben is összehasonlította a 4 évszakos gumikat. Az Autobild két lépcsős tesztet végez, azaz első körben a fékutat mérik, és ha itt nem teljesít megfelelően az adott abroncs akkor a második körbe már nem juthat tovább. Az Autobild a finnországi Ivalóban végzi tesztjeit. Az Ivalóban megtalálható tesztcsarnokban téli körülményeket biztosítanak a tesztek elvégzéséhez. Amennyiben az abroncsok nyári tesztelése zajlik, akkor arra Németországban Papenburgban kerül sor, de az Ausztriai Wachauringen is tesztelhetnek.  

Az egyik tesztelt méret a 255/50 R 17 abroncs, amely általában a középkategóriás modellek abroncsa. Első körben 32 abroncsot teszteltek, de ebből 16 jutott csak tovább. Talán az első 4 helyen végzett abroncsot érdemes kiemelni. Az Autobild példás, jó vagy közepes értékelést adott a 4 évszakos abroncsokra. Összesen 2 példás abroncs volt, ez a Goodyear Vector 4Seasons Gen3, valamint a Continental AllSeason Contact lett. 

A Goodyear abroncsa minden időjárási körülmény között tökéletesen teljesített, emellett igazán rövid fékúttal és kiemelkedően jó aquaplaning teszttel büszkélkedhetett. A Continental abroncsa kiegyensúlyozottságról tett tanúbizonyságot és az aquaplaning teszten a legjobbként végzett. 

A Continentalnak azonban erős hátránya, hogy nagyon drága abroncs. Jó értékelést a Hankook Kinergy 4S2 abroncsa ért el, amely száraz és nedves úton jól kezelhetővé tette a tesztautót és rövidnek bizonyult a fékútja havon és vizes aszfalton is. Negyedik helyen a Vredestein Quatrac Pro abroncsa végzett, amely a nedves úton bizonyult jobbnak. A Vredestein abroncsának egy nagyon nagy hátránya van, hogy nagyon gyorsan kopik. 

A 215/65 R17 abroncsok tesztelése során, amelyeket leginkább hobbiterepjáróknál használnak a legjobbnak a Hankook Kinergy 4S2 X bizonyult, amelyet a többi négyévszakos abronccsal együtt egy Volkswagen Tiguanon teszteltek. Itt az első körös szűrést el is halasztották, hiszen összesen 10 abroncs tesztelését végezték el. 

A Hankook abroncsa minden időjárási körülmény között tarolt és precízen kormányozható volt száraz és nedves aszfalton egyaránt. Jó minősítést a Michelin CrossClimate2 abroncsa érte el és a harmadik helyezett pedig a Goodyear Vector 4Seasons Gen3 SUV abroncsa lett. Az első 3 helyezett után közepes osztályzatot több gyártó is kapott, de a kínai Imperial All Season Driver abroncs nem ajánlott értékelést kapott. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek