A jelenlegi Forma–1-es versenyzők háromnegyedének nem jön be a Halo, azaz az autó pilótafülkéje köré szerelt, hárompontos fejvédő-rendszer.
Elsőként a finn világbajnok Kimi Räikkönen próbálhatta ki Ferrariján, aki a barcelonai teszt után szokásos szűkszavúságával annyit mondott: csak kicsit akadályozta a periférikus látását az autóból. Bezzeg a többiek össztüzet zúdítottak a találmányra.
„Kérem, ezt ne! Ez a valaha volt legrosszabb kinézetű módosítás a sportág történetében! Értékelem a biztonsági törekvéseket, de ez itt mégiscsak az F1” – írta Facebook oldalán a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton. Ami azért is érdekes, mert épp csapata, a Mercedes találta ki a jelenleg tesztelt Halót.
Nico Hülkenberg, a Force India pilótája is tiltakozik ellene.
– Szörnyen néz ki, ráadásul ez már túl sterillé teszi a sportágat. Szükség van bizonyos fokú kockázatra, ami szexivé, vonzóvá teszi az F1-et.
Egy leszakadt kerék esetén hatásos lehet a Halo, de a kisebb alkatrészek okozta sérüléseket nem képes kivédeni. Sőt a mezőny legutóbbi halálos áldozatán, Jules Bianchin (a képen) sem segített volna.
– A becsapódáskor az erőszakos lassulás hatalmas károkat okozott az agyában – mondta a pilóta édesapja a Canal+-nak. – Már csak a fiam esete miatt is maximálisan támogatom a versenyzők biztonságának növelését, de ez az újítás nem elég meggyőző, még tökéletesíteni kell.