Forrás: Reuters
A Nike támogatta portugál Cristiano Ronaldo külön ligában szerepel. Csak az amerikai sportszergyártótól évi 19 millió fontos (7,5 milliárd Ft) pluszbevétele származik. Az adidasos Gareth Bale és Paul Pogba az évi 4 millió fontjával (1,5 milliárd Ft) meg sem tudja őt közelíteni.
Az 1996-os Eb óta a német cég mezei dominálnak a kontinenstornákon. Franciaországban a huszonnégy csapatból kilenc (a mezőny 37 százaléka) visel adidas, hat Nike (25 százalék), míg öt Puma (21 százalék) felszerelést. Az elmúlt húsz évben valamennyi Európa-bajnok csapat adidasban futballozott.
Fontos értékmérő lett a virtuális világban megjelenő követők száma. E tekintetben érdekes kettősség fedezhető fel: amíg a Twitteren (4,6 millió szemben a 2,9 millióval) és a Facebookon (42,2 millió szemben a 21,8 millióval) is jóval több a Nike követője, az aktív adidas Facebook-követők száma sokkal nagyobb (hetente 25 800 kattintás a 11 600-zal szemben).
Egy szakember szerint az emberek elköteleződése egy márka iránt a torna kezdetén alakul ki, ami videotartalmakkal befolyásolható, ezért a márkák csatáját a YouTube, az Instagram és a Snapchat platformok minél jobb felhasználása döntheti el.
adidas: Németország, Belgium, Svédország, Wales, Észak-Írország, Oroszország, Ukrajna, Spanyolország, Magyarország
Nike: Anglia, Portugália, Franciaország, Lengyelország, Horvátország, Törökország
Puma: Olaszország, Ausztria, Csehország, Szlovákia, Svájc
Umbro: Írország
Joma: Románia
Macron: Albánia
Errea: Izland
Tippek a hétfői Belgium-Olaszország mérkőzésre (TV: M4, 21:00)
A belgák nemcsak a csoportelsőség, hanem az Eb- cím esélyesei is. Hiába súg a szívem olasz győzelmet.Tipp: 2-1
Szerintem az olaszok behúzzák a belgák elleni mérkőzést. Amúgy én a németeknek szurkolok.Tipp: 1-2