Sport

Az Air Race izgalamsabb volt, mint a Forma-1

csb

Létrehozva: 2016.07.18.

Az időjárás kis híján keresztülhúzta a Red Bull Air Race szervezőinek számításait. Miután szombaton minden program elmaradt a heves esőzés miatt, abban reménykedtek, hogy vasárnap azért a levegőbe emelkedhetnek a gépek. A fiatal tehetségek futamát, azaz a Challenger Classt azonban tegnap sem sikerült lebonyolítani, és a bemutatókat (Flying Bulls, wakebord stb.) és a koncerteket (Margaret Island, Wellhello) is sorra mondták le.

Végül kora délután, némi csúszással, a Top14 pilóta elrajtolhatott, igaz, annyit könnyítettek a pályán, hogy a szél és a magas vízállás miatt a Lánchíd alatt nem kellett átrepülni.

Feel the G 👊 #airrace is ON 🎉🎉

Red Bull Air Race (@redbullairrace) által közzétett videó,

Az esőben is kitartó nézők mégsem maradtak izgalmak nélkül, és megcsodálhatták a szá­guldó cirkusz levegőben zajló változatát. Előszeretettel hasonlítják ugyanis a Forma–1-hez a Red Bull Air Race-t, hiszen mindkettő csúcstechnológiát használ, több pályán versenyez, és egy apró figyelmetlenség is elég, hogy a pilóta kiessen a versenyből. S hogy leginkább mégis mi­ben különbözik a két versenysorozat? Íme, két sarkos vélemény!

72 másodperces rekord

Akárcsak az F1-es istállók a kerékcserénél, a pályán lévő kapukat jelölő pilonok stábjai is versenyeznek egymással. Ezeket a 25 méter magas, alul 5 méter, fölül 75 centi széles, öt részből álló felfújható gúlákat ugyanis villámgyorsan ki kell javítani, ha egy repülő szárnya elkaszálta valamelyiket. – Átlagban másfél perc alatt tudjuk helyreállítani a sérült pilont – mondta Tom, aki évek óta tagja a repülős sorozatnak. – Persze volt ennél már lényegesen jobb időnk is, tavaly Ascotban mindössze 72 másodperc alatt sikerült, szóval jelenleg ez a rekord.

– Helytálló az összevetés, csak nálunk másfél percbe van összesűrítve egy másfél órás F1-es futam minden izgalma és veszélye – mondta Hannes Arch, a  2008-as világbajnok osztrák pilóta, aki korábban már kétszer is nyerni tudott Budapesten. – Hogy mennyire precíznek kell lennünk az akadályoknál? Mondjuk mintha egy F1-es 400 kilométerrel akarna beparkolni a garázsba – jelentette ki a német Matthias Dolderer, aki jelenleg vezeti a világranglistát, és az esővel nehezített budapesti futamot is megnyerte.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek