Az időjárás kis híján keresztülhúzta a Red Bull Air Race szervezőinek számításait. Miután szombaton minden program elmaradt a heves esőzés miatt, abban reménykedtek, hogy vasárnap azért a levegőbe emelkedhetnek a gépek. A fiatal tehetségek futamát, azaz a Challenger Classt azonban tegnap sem sikerült lebonyolítani, és a bemutatókat (Flying Bulls, wakebord stb.) és a koncerteket (Margaret Island, Wellhello) is sorra mondták le.
Végül kora délután, némi csúszással, a Top14 pilóta elrajtolhatott, igaz, annyit könnyítettek a pályán, hogy a szél és a magas vízállás miatt a Lánchíd alatt nem kellett átrepülni.
Az esőben is kitartó nézők mégsem maradtak izgalmak nélkül, és megcsodálhatták a száguldó cirkusz levegőben zajló változatát. Előszeretettel hasonlítják ugyanis a Forma–1-hez a Red Bull Air Race-t, hiszen mindkettő csúcstechnológiát használ, több pályán versenyez, és egy apró figyelmetlenség is elég, hogy a pilóta kiessen a versenyből. S hogy leginkább mégis miben különbözik a két versenysorozat? Íme, két sarkos vélemény!
– Helytálló az összevetés, csak nálunk másfél percbe van összesűrítve egy másfél órás F1-es futam minden izgalma és veszélye – mondta Hannes Arch, a 2008-as világbajnok osztrák pilóta, aki korábban már kétszer is nyerni tudott Budapesten. – Hogy mennyire precíznek kell lennünk az akadályoknál? Mondjuk mintha egy F1-es 400 kilométerrel akarna beparkolni a garázsba – jelentette ki a német Matthias Dolderer, aki jelenleg vezeti a világranglistát, és az esővel nehezített budapesti futamot is megnyerte.