Új időszámítás kezdődik az idén a Forma–1-ben. Az amerikai tulajdonos, a Liberty Media nem titkolja, szakítani akar Bernie Ecclestone örökségével. Kétségtelen, hogy a vb-sorozat sokat vesztett a népszerűségéből az utóbbi öt-hat évben, így ráfért a „vérfrissítés”. Az első pozitív visszajelzéseket a szabályváltoztatásoktól remélhetjük, hiszen az autók nemcsak agresszívebb külsőt kaptak, de gyorsabbak is lettek.
Ettől még nagy kérdés, hogy a futamok is izgalmasabban alakulnak-e, vagy tovább folytatódik a Mercedes egyeduralma, és a brit Lewis Hamilton a tavalyi pauza után simán behúzza a negyedik vb-elsőségét is? A szakértők és olvasóink szerint erre van a legnagyobb esély, még akkor is, ha Sebastian Vettel, a Ferrari négyszeres világbajnok német pilótája a teszteken egészen kiváló időket repesztett az általa mindig női névvel illetett, ezúttal Ginára keresztelt négykerekűjével.
A hétvégi, melbourne-i idénynyitó előtt összegyűjtöttük, milyen változásokra számíthatunk az idén.
1 újonca lesz a mezőnynek,
Lance Stroll (képünkön), aki már a rajt előtt rengeteg kritikát kapott. A 18 éves kanadai pilótát ugyanis édesapja, a divatmogul Lawrence Stroll –, akinek becsült vagyona 2,4 milliárd dollár (689 milliárd Ft) – vásárolta be a Williams csapathoz, vagyis nem a tehetsége volt a döntő.
2 nagy név is hiányzik majd a mezőnyből,
hiszen a címvédő Nico Rosberg és a szintén világbajnok Jenson Button is visszavonult a tavalyi szezon végén. Így mindössze négy világelső maradt.
5 másodperc gyorsulást várnak a szakemberek körönként az autóktól a szabályváltozásoknak köszönhetően. A teszteken azonban egyelőre ez nem valósult meg.
10 csapat állít ki autót, vagyis csonka lesz a mezőny, mivel a Manor-istállót végül nem sikerült megmenteni a csődtől.
20 futamból áll a versenynaptár, miután a németek nem rendeznek nagydíjat. A Hungaroringen július 30-án köröznek majd az autók, sőt a leintés után nem kezdődik meg rögtön a nyári szünet, hanem két napra még itt maradnak tesztelni is a csapatok.
25 százalékkal lesznek szélesebbek a gumik a tavalyihoz képest.
500 méter – a legpesszimistább F1-rajongók szerint ennyit bírnak majd ki a McLaren-autók. Tény, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne csak szenvedett a teszteken a Honda-motor megbízhatatlansága miatt.
722 kilóra növekszik az autó súlya, ami húsz kiló pluszt jelent. Vagyis nem kell többé a rosszullétig diétáznia a pilótáknak.
Arra kértük a hazai autó- és motorsport legnépszerűbb képviselőit, tippeljék meg a végeredményt. Mint kiderült, nem várnak nagy meglepetéseket.
Michelisz Norbert (túraautó-versenyző)
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Sebastian Vettel (Ferrari)
3. Kimi Räikkönen (Ferrari)
Kiss Norbi (kamionversenyző)
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Sebastian Vettel (Ferrari)
3. Kimi Räikkönen (Ferrari)
Kovács Niki (gyorsasági motorversenyző)
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Sebastian Vettel (Ferrari)
3. Valtteri Bottas (Mercedes)
Turán Frigyes (raliversenyző)
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Kimi Räikkönen (Ferrari)
3. Sebastian Vettel (Ferrari)
Kiss Pál Tamás (ralikrosszversenyző)
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Valtteri Bottas (Mercedes)
3. Sebastian Vettel (Ferrari)