<p>Hosszú Katinka 2016 nyarán indította útjára az<em> Iron Lady: Arcanum</em> című képregényt, ami róla és párjáról szól. Az elején nagy érdeklődés övezte a magazint, azóta a lelkesedés drasztikusan megcsappant. </p>
Képregényszakértőktől lapunk úgy értesült: a kiadvány, amelyben Katinkáék mindenféle mítikus szörnnyel küzdenek meg egy fantázia-világban, egy fabatkát sem ér!
– Annak idején szó volt arról, hogy mi is forgalmazzuk, de az üzlet annyiban maradt. Nem tudtuk volna eladni. A sztorinak nagyon hosszú a felvezetése, több számon keresztül nem derül ki semmi. Nincs arányban a termék ára és minősége – mondta el a kepregenyaruhaz.hu tulajdonosa, Kertész Sándor, akinek a véleményét Bayer Antal, a Magyar Képregénykiadók Szövetségének elnöke is megerősítette.
– Az Iron Lady képregénynek három szerkesztője is van, ám attól tartok, egyikük sem szerkesztett korábban képregényt – gondolom, más kiadványt sem nagyon... Nincsenek tisztában a képregény működésével. Szerkesztőből egy is elég lenne, de az értse a dolgát, neki kellene közvetítenie a menedzsment és a bérmunkát végző alkotók között. A képregény ötlete kellőképpen rugalmas ahhoz, hogy bármerre alakítgatni lehessen. Sűríteni kell, több képet egy oldalra, több és jobban megfogalmazott szöveget a szereplők szájába, kevesebb pózolást – ezek a fő javaslataim. És persze igazi írót, igazi szerkesztőt – írta a szakértő a kritikájában. Hangsúlyozta: a kiadvány inkább Katinka-rajongóknak szól, mintsem igazi képregényfanoknak.
Megkeresésünkre Hosszú Katinka sajtóosztálya reagált a vádakra.
– Újító szellemiséget képviselünk, így nálunk a fókuszban a kreativitás kibontása és fejlesztése áll. A történet, mely több térben és időben játszódik, lassabb kibontást igényel, így törekszünk arra, hogy az olvasó hónapról hónapra több információt kaphasson – írta Hosszú Katinka cége. Arra a kérdésre, hogy mennyi példányban fogy a termék, így válaszoltak: – A teljesítési rátánk kapcsán magyar viszonylatban nincsen viszonyítási alap, hiszen ez az egyetlen olyan hazai képregény, amely egyedülálló módon havi szinten kerül a polcokra, így nincs mihez vagy kihez mérni az eladott példányszámok mutatóit.