Forrás: AFP
A kétszeres F1-es világbajnok, Fernando Alonso már előre elnézést kért a rajongóitól a sanghaji futam miatt, ugyanis a harmatgyenge Honda-motor miatt csak a mezőny végén fog kullogni. Tény, hogy az erőforrásuk közel 140 lóerővel gyengébb, mint a Mercedes-, a Ferrari- vagy a Renault-motorok, ami 30 km/órás sebességkülönbséget is jelenthet. Ezt pedig, legyen bármennyire jó pilóta a spanyol, egyszerűen képtelenség behozni.
Érthető, hogy még alig kezdődött el az idény, máris Alonso távozásáról, illetve a McLaren új motorszállító-kereséséről pletykálnak.
A Honda is beijedt, aminek látványos jele, hogy a Motorsport magazinban megjelent újsághirdetésben keresnek szakembereket, akik kihúzhatják őket a csávából. Hét pozíciót hirdettek meg, szerelőkön kívül mérnökök és mechanikai tervező jelentkezését várják. És habár korábban a japánok ragaszkodtak ahhoz, hogy nem alkalmaznak külföldi munkaerőt, most már ez sem számít, csak tudjon az illető japánul. Szóval végre rájöttek: óriási a baj. Más kérdés, hogy idény közben mennyit lehet változtatni egy tökéletesen elfuserált konstrukción.
Nem a Honda az első, amelyik hisz a módszerben. A Mercedes tavaly, amikor a vb-címvédő Nico Rosberg helyére keresett pilótát, szintén feladott egy hirdetést. Bár ez talán inkább volt fricska a németnek – aki váratlan döntésével nehéz helyzetbe hozta az istállót –, mint komoly szándék. A finn Valtteri Bottasra ugyanis garantáltan nem így akadtak rá.
De a Honvéd focicsapatának tulajdonosa, George Hemingway is meglépte korábban, hogy a Facebookon keressen vezetőedzőt a második csapata élére.