Forrás: AFP
A Forma–1 új tulajdonosa, a Liberty Media már nemcsak beszél róla, hogy közelebb akarja hozni a közönséghez a sorozatot, tesz is érte. A szurkolóknak pedig bejönnek az újítások, a pályákon szinte mindenhol emelkednek a nézőszámok.
S hogy melyek ezek a látogató-csalogató intézkedések?
A legszerencsésebbek egy kétüléses Minardiban utasként száguldhattak végig hétvégén a barcelonai pályán, de a pilóták által is használt szimulátort bárki ingyen kipróbálhatta. Emellett a vállalkozó kedvűek megkoreografálhatták, hogyan ünnepelnének a dobogón, vagy átélhették, hogy kockás zászlóval leintik a futamgyőztest. A reakcióidőt felmérő reflexgépnél pedig az is kiderült, kiből lehetne valójában autóversenyző.
Míg a korábbi jogtulajdonos, Bernie Ecclestone megtiltotta a versenyzőknek, hogy a bokszból és a paddockból videókat és fotókat posztoljanak a közösségi oldalukra, addig ez újabban már nemcsak engedélyezett, hanem szinte kötelező. Az sem véletlen, hogy a Spanyol Nagydíjon kiemelték a nézők soraiból a Kimi Räikkönen kiesése miatt sírva fakadó kis-fiút, aki aztán családjával együtt találkozhatott a finn versenyzővel a Ferrarinál, sőt még ajándékot is kapott tőle. Az ilyen fogásokkal lehet megnyerni a fiatalokat egy életre a sportágnak.
Hasonlóan jó ötlet a Brit Nagydíjra indított játék, amelynek fődíja, hogy két néző egy éjszakát tölthet a Williams garázsában, Felipe Massa autója mellett a futam előtt.
Vagyis az amerikaiak a legjobb úton haladnak afelé, hogy a Forma–1 minden egyes hétvégéjét egy-egy mini Super Bowllá alakítsák, rengeteg szurkolóbarát betétprogrammal.