A legendás ralipilóta, Ferjáncz Attila emléke előtt tisztelegve fia, András azzal a Renault 17-essel gurult pályára a Hungaroring Classicon, amellyel édesapja 1976–77-ben magyar bajnok lett. Pontosabban annak a 1972-es kocsinak a hű másával: az eredetit sajnos bezúzták.
– Az első nyolcszáz méter után úgy dobogott a szívem, majd’ kiugrott a helyéről. Tudtam, hogy megható lesz vezetni ezt az autót, de arra nem számítottam, hogy ennyire – mondta Ferjáncz András az első néhány méter megtétele után. A 29 éves sportember nem ismeretlen az autósportban: jelenleg a ralikrosszbajnokságban versenyez, és jövőre külföldön is szeretne rajthoz állni. Pedig édesapja egyáltalán nem akarta, hogy a nyomába lépjen.
– Anyuval nem járhattunk ki a versenyeire. Neki ez nem hobbi volt, ahová elkísérhette a családja. Kőkeményen odatette magát, hogy eredményes legyen. Teljesen azonban nem tudott megóvni az autóversenyzéstől, ugyanis gyerekként gokartoztam. Igaz, csak addig, amíg szín ötös volt a bizonyítványom. Ez volt a feltétele. Amint becsúszott egy-egy négyes, abba kellett hagynom, a 4,8-as átlag már nem volt neki elég jó. Ezért aztán húszéves koromig kosaraztam – folytatja András, aki 2006-ban mégis belekóstolt a raliba, először navigátorként, majd némi kihagyás után 2013-tól pilótaként.
– A ralizás miatt kezdettől feszültség volt köztünk apuval. Bármikor szóba került, vita lett belőle. Később ismerősök súgták meg, hogy titokban azért kijárt a versenyeimre, és büszke volt rám. Sajnálom, hogy ezt nem tudtuk megbeszélni. De talán ennek köszönhetem, hogy megállok a saját lábamon.
S hogy mit jelent számára a Ferjáncz név? – Sokszor kezdődik úgy egy beszélgetés a bemutatkozás után, hogy: „csak nem az a Ferjáncz?”, s ilyenkor nagyon jó érzés rávágni, hogy de, igen. Soha, egy másodpercig sem éreztem tehernek, hogy apu ennyire ismert.
Gyermekkori álom
Pásztor Tamás autókereskedőé a legendás Renault 17 Gordini replika, amelyet a műhelyében építettek meg.
– Gyerekkori álmom volt ez az autó. Az eredeti egy pécsi bontóban végezte, az enyémhez Franciaországból szereztük az alapot, de néhány részét Attilától kaptuk. Sajnos nem élhette meg, hogy kipróbálja – mondta Pásztor, aki semmi pénzért nem válna meg a körülbelül 75 ezer eurót (23 millió Ft) érő kocsitól, mivel az eszmei értéke számára ennél több.