Sport

Ferjáncz Attila előtt tisztelgett a fia a Ringen

csb

Létrehozva: 2017.09.30.

A legendás ralipilóta, Ferjáncz Attila emléke előtt tisztelegve fia, András azzal a Renault 17-essel gurult pályára a Hungaroring Classicon, amellyel édesapja 1976–77-ben magyar bajnok lett. Pontosabban annak a 1972-es kocsinak a hű másával: az eredetit sajnos bezúzták. 

– Az első nyolcszáz méter után úgy dobogott a szívem, majd’ kiugrott a helyéről. Tudtam, hogy megható lesz vezetni ezt az autót, de arra nem számítottam, hogy ennyire – mondta Ferjáncz András az első néhány méter megtétele után. A 29 éves sportember nem ismeretlen az autósportban: jelenleg a ralikrosszbajnokságban versenyez, és jövőre külföldön is szeretne rajthoz állni. Pedig édesapja egyáltalán nem akarta, hogy a nyomába lépjen.  

– Anyuval nem járhattunk ki a versenyeire. Neki ez nem hobbi volt, ahová elkísérhette a családja. Kőkeményen odatette magát, hogy eredményes legyen. Teljesen azonban nem tudott megóvni az autóversenyzéstől, ugyanis gyerekként gokartoztam. Igaz, csak addig, amíg szín ötös volt a bizonyítványom. Ez volt a feltétele. Amint becsúszott egy-egy négyes, abba kellett hagynom, a 4,8-as átlag már nem volt neki elég jó. Ezért aztán húszéves koromig kosaraztam – folytatja András, aki 2006-ban mégis belekóstolt a raliba, először navigátorként, majd némi kihagyás után 2013-tól pilótaként.

– A ralizás miatt kezdettől fe­szültség volt köztünk apuval. Bármikor szóba került, vita lett belőle. Később ismerősök súgták meg, hogy titokban azért kijárt a versenyeimre, és büszke volt rám. Sajnálom, hogy ezt nem tudtuk megbeszélni. De talán ennek köszönhetem, hogy megállok a saját lábamon.

S hogy mit jelent számára a Ferjáncz név? – Sokszor kezdődik úgy egy beszélgetés a bemutatkozás után, hogy: „csak nem az a Ferjáncz?”, s ilyenkor nagyon jó érzés rávágni, hogy de, igen. Soha, egy másodpercig sem éreztem tehernek, hogy apu ennyire ismert.

Gyermekkori álom

Pásztor Tamás autókereskedőé a legendás Renault 17 Gordini replika, amelyet a műhelyében építettek meg. 

– Gyerekkori álmom volt ez az autó. Az eredeti egy pécsi bontóban végezte, az enyémhez Franciaországból szereztük az alapot, de néhány részét Attilától kaptuk. Sajnos nem él­hette meg, hogy kipróbálja – mondta Pásztor, aki semmi pénzért nem válna meg a körülbelül 75 ezer eurót (23 millió Ft) érő kocsitól, mivel az eszmei értéke számára ennél több.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek