<p>Forma–1 Ausztrál Nagydíj - Vasárnap, 7.00, Tv: M4</p>
Forrás: AFP
Az új F1-es szezon nem hozott sok szabályváltozást, az egyetlen jelentős újítás a pilóták fejét védő, autókra szerelt glória. Ami egyelőre nemcsak a közönséget, hanem a pilótákat is megosztja.
– Kétségtelen, szebb nem lett tőle az autó – mondta Wéber Gábor, az M4 Sport F1-es szakkommentátora. – De nem is esztétikai, hanem biztonsági szempontból döntöttek mellette.
Az elmúlt években sajnos több halálos baleset történt a Forma–1-ben és a kisebb kategóriákban, így az FIA-nak megoldást kellett találnia a megelőzésükre. A glória pedig nagyon ellenálló, és a szimulációk bebizonyították, a legtöbb balesettípusban képes megvédeni a pilóta fejét.
A mindennapi használata, a gyors ki- és beszállás persze macerásabb, de ezt felülírja, hogy baj esetén lényegesen megnöveli a versenyzők túlélési esélyét. Egyébként most, hogy a tesztek során többször láttam, már kevésbé tűnik fel, s szerintem idővel a tévénézők is így lesznek vele.
Szintén nagy port kavart a rajtszámot tartó hoszteszlányok lecserélése, akiket gyerekek váltanak majd föl. Sokan egyenesen a női egyenjogúság félreértelmezéseként értékelték a sorozat amerikai tulajdonosának húzását.
– Sosem zavartak a hoszteszek, hiszen a csinos nőket minden férfi szívesen megnézi. Viszont tény, hogy nem sok közük volt a sportághoz, míg azoknak a kis gokartos gyerekeknek, akik így közel kerülhetnek majd a példaképükhöz, Hamiltonhoz, Vettelhez vagy Ricciardóhoz, óriási motivációt, érzelmi töltetet jelenthet ez a feladat – folytatja a korábbi autóversenyző.
S hogy melyik csapat 2018-as modellje nyűgözte le a legjobban?
A legtöbb érdekes újítást a Sauberen fedezte föl. Ezzel együtt nem hiszi, hogy a három élcsapat konkurenciájává válhat. A vb-címért várhatóan továbbra is a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull hármas csatázik majd. Közülük szerinte a Merci a legprecízebben megtervezett, a Ferrariban is vannak látványos új ötletek, míg a Red Bull a legravaszabb, ahol a forradalmi megoldásoktól sem riadtak vissza.
– Festését tekintve a McLaren jön be ezzel a papaja-narancs színével, s nem csak azért, mert a kommentátorfülkéből minél színesebb, annál jobban megkülönböztethető egy versenygép.
Hamilton heti 270 milliót keres majd
A négyszeres F1-es világbajnok, Lewis Hamilton új szerződése aláírásával rekordösszeget tehet majd zsebre a Mercedes-istállónál. A három évre szóló megállapodás ugyanis a hírek szerint 120 millió fontról (42 milliárd Ft) szól, ami hetente 270 millió forintot jelent.