Felejthetetlen élményekkel térhet haza Moszkvából az a nyolc magyar gyerek, aki játékosokat kísért ki a Szpartak Stadion gyepére az oroszországi világbajnokság Argentína-Izland mérkőzésén.
Olti Miksának a később a mérkőzés legjobbjának megválasztott Halldórsson, Kreisz Attilának pedig a góllövő Finnbogason volt a párja, míg Páll Csaba Magnússonnal, Oszfolk Hajnalka R. Sigurdssonnal, Galambos Zsombor Árnasonnal, Szalados Márton Saevarssonnal, Tóth Bálint Hallfredssonnal, Bengyeszkov Lilla pedig Bjarnasonnal vonult a pályára, miközben a kivetítőn olvasható volt a nevük.
Tóth Bálint és Galambos Zsombor még ennél is nagyobb élményben részesült: Lionel Messitől kapott pacsit.
"Szerencsénk volt, mert az argentin játékosok hamarabb megérkeztek a játékoskijáróba, és amikor kiabáltunk Messinek, odalépett, ránk mosolygott és adott egy pacsit nekem és a Bálintnak is. Minden vágyam teljesült, nagyon boldog vagyok!" - mondta Galambos Zsombor.
A gyerekek a szombati mérkőzést a lelátóról nézhették végig, majd vasárnap meglátogatták az egykori cári rezidenciát a Kolomenszkoje Parkban, korabeli ruhákba öltöztek, népi játékokat játszhattak, és lovaskocsikázáson vehettek részt.
Volt focis programjuk is: free-style bemutató megtekintése után játszottak az argentin játékoskísérőkkel, 1-1 lett az eredmény, a magyar gólszerző Olti Miksa volt. A szülői mérkőzés ugyancsak 1-1-gyel zárult.
A vasárnapi program hajókázással és vacsorával ért véget a Moszkva folyón, s a csoport hétfőn utazik haza.
A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében termékvásárláshoz kötött online nyereményjátékkal lehetett az utazók közé kerülni. A március 19. és április 9. közötti időszakban rendezett játékra 6-10 éves gyerekek szülei, törvényes képviselői regisztrálhattak. A sorsolás - több mint 1500 jelentkező közül - április 11-én volt. Ennek eredményeként két budapesti, valamint egy-egy budaörsi, tóalmási, tatai, kecskédi, nyíregyházi és sződligeti fiatal utazhatott el Oroszországba.
A cég tájékoztatása szerint a játékoskísérő program 2002-ben azzal a céllal indult el, hogy McDonald's a szponzori részvételét felhasználva segítsen a focirajongó gyermekeknek álmuk megvalósításában, másrészt olyanoknak biztosítsa a részvételt a világ legkedveltebb sportjának legfőbb eseményein, akik másképp valószínűleg nem jutnának el oda. Idén 50 országból 1408 gyerek lehet jelen így vb-mérkőzésen.