Forrás: AFP
Szinte minden Forma–1-es pilóta álma, hogy egyszer a legpatinásabb istállónál, a Ferrarinál versenyezhessen. Ám az utóbbi tíz évben a babonásabbak inkább messze elkerülik az olasz csapatot, mivel aki csak oda szerződik, annak megfeneklik a karrierje. A legjobb példa erre Fernando Alonso, a kétszeres világbajnok spanyol öt évet húzott le a maranellóiaknál, ám a vb-cím csak nem akart neki összejönni – igaz, háromszor is az összetett második helyéig jutott –, majd 2015-ben a négyszeres világelső, a Red Bullnál sikert sikerre halmozó Sebastian Vettel váltotta az ülésben, s azóta ő szenved a tűzpiros versenygéppel. Mert ugyan minden év elején úgy tűnik, a legerősebb autót sikerült összerakniuk az olaszoknak, rendre kiderül, korai volt az öröm.
Nincs ez másként idén sem, a szezon rajtja előtti teszteken még aratott a Ferrari, most meg jó, ha a német versenyző és csapattársa, Charles Leclerc el tud csípni egy-egy dobogós helyet. Nem csoda, ha Vettel régi együttesénél, a Red Bullnál attól félnek, a pilóta előbb-utóbb beleun a sikertelenségbe, és visszavonul.
– Sebastian nálunk olyan volt, mint egy precíz gépezet. S ehhez hozzájárult az is, hogy a Red Bullnál eltöltött közös évek alatt mindig nagyon jól szórakoztunk. Most láthatóan sokkal nagyobb rajta a nyomás, a kényszer, és ez meglátszik a teljesítményén is – mondta a bikák csapatfőnöke, Christian Horner a PA Sportnak. Vettel egyébként maga is viccelődött már azzal, hogy ha nem változik a sportág, és ezen az agyonszabályozott úton halad előre, akkor nyugdíjba vonul. Kérdés, ha ő is bedobja a törülközőt, kinek sikerülhet megtörnie a Ferrarit sújtó átkot?