Lewis Hamilton 2017-ben, Mexikóban egyszer már átélte, amit vasárnap Imolában: egy kört kapott Max Verstappentől.
Mercedes' British driver Lewis Hamilton steers his car during the second practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 23, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Lewis Hamilton 2017-ben, Mexikóban egyszer már átélte, amit vasárnap Imolában: egy kört kapott Max Verstappentől. Most Olaszországban a világbajnoki cím védője a 41. körben elszáguldott a brit mellett, s ezzel körhátrányba taszította az amúgy is szenvedő mercédeszes pilótát.
Hamilton ebben az idényben finoman szólva is pocsék teljesítményt nyújt, azt viszont tagadta, hogy ne lett volna ennél mélyebben a karrierje során.
– Határozottan voltak mélyebb pontjaim, szóval nem ez a legrosszabb – jelentette ki szomorúan Hamilton, aki tőle szokatlan módon nem "sírt", nem panaszkodott a futamok alatt, nem pörölt a rádión keresztül a mérnökökkel. Úgy fest, beletörődött, hogy kocsija nem versenyképes a Ferrarival vagy éppen a Red Bull masinájával szemben. Imolai 14 helye is ezt a tényt bizonyítja.
– Kiszálltam a bajnokságból, ez biztos. De ettől még továbbra is keményen fogok dolgozni – ígérte.
Toto Wolff a Mercedes csapatfőnöke is tart attól, előbb-utóbb robbanhat a Hamilton-bomba.
– Valamilyen módon meg kell védenem Lewist – fogalmazott. – Ez nem az ő, hanem a csapat mélypontja. Hamilton ma is a világ legjobb pilótája, csak most nincs hozzá autója, hogy újra megmutathassa kivételes tudását. Ezért is kértem tőle bocsánatot az imolai "szégyen" után.