Vészjósló nyilatkozatot tett a Forma–1-es Belga Nagydíj főnöke, Melchior Wathelet. A szakember elárulta, az F1 vezetői csökkenteni szeretnék az európai versenyek számát, emiatt a Hungaroring is aggódhat.
A Forma–1-es versenynaptárban Belgium már a kezdetek óta megtalálható. Az első Belga Nagydíjat 1950-ben rendezték, azóta mindössze hatszor történt olyan, hogy a királykategória mezőnye nem versenyzett az országban. A múlt héten kiderült, hogy a Belga Nagydíj legalább 2031-ig továbbra is a naptárban marad, ennek azonban lesznek árnyoldalai. A futam rotációs rendszerbe került, ami miatt 2028-ban és 2030-ban kimarad az állomások közül. Ennek az a fő oka, hogy az F1 arra törekszik, hogy a korábbinál több futammal bővítsék a sorozatot az Egyesült Államokban és Ázsiában, ez pedig nagyobb rivalizálást eredményez a hagyományos európai helyszínek között. A Hungaroring szintén nehezebb helyzetbe kerülhet.
A vészjósló hírekről a Belga Nagydíj főnöke, Melchior Wathelet számolt be a hosszabbítást követően.
Rendkívül elégedett vagyok. Nehéz tárgyalások voltak. A Forma–1 csak nyolc nagydíjat akar Európában. Éppen ezért nehéz volt állandó szerződést kötni hosszabb időtávra
– magyarázta Melchior Wathelet, amit az Origo szemlézett. A versenyrendezés iránt egyébként Ruandából, Dél-Afrikából és Argentínából is hatalmas az érdeklődés, ez pedig az európai futamokat negatívan érintheti.
A Hungaroringen 1986 óta, minden évben rendeztek F1-es futamot. Hosszabbításra legutóbb 2023-ban került sor, akkor biztossá vált, hogy egészen 2032-ig lesz F1-es nagydíj a Hungaroringben. A pálya jelentős felújításon megy keresztül, ami nem kis mértékben az Forma–1-es befolyás miatt készül. A Magyar Nagydíj elképesztő tradícióval bír a sorozatban, ám a Belga Nagydíj helyzete megmutatja, hogy 2032 után akár Mogyoród is bekerülhet a feltételezett rotálásos rendszerbe az európai futamok között. A tendencia alátámasztja Wathelet szavait, a folyamatosan bővülő naptárban egyre több nem európai helyszín kap helyet.