200 milliós filmekkel bukik folyamatosan az gigavállalat. Az Apple-nek azonban meg sem kottyan egy-egy olyan bukta, amik más stúdiókat akár a csőd szélére is sodorhatnak.
Igazi pénznyelőkkel keres dollármilliókat az almás cég. Az Apple alig pár éve szállt be a streaming-szolgáltatásba, de olyan gigászi költségvetésű alkotásokkal tette ezt, mint a külön-külön 200 millió dollárba fájó Leonardo DiCaprio-féle Megfojtott virágok, a Henry Cavill arcával eladott Argylle: A szuperkém és a Joker után idén rehabilitált Joaquin Phoenix, a Napóleon című történelmi eposszal. Egy a közös mindhárom filmben: orbitális bukások lettek a mozikban, azonban az Apple üzleti modellje szerint így is bőven megérte neki, sőt, már mások is követik a példáját.
A képlet relatíve egyszerű: méregdrága filmekkel és a legnagyobb szupersztárokkal igyekszik behúzni az almás cég a nézőket. Mozikba küldik a szuperprodukciókat a biztos bukás nyugalmával, ugyanis egyrészt túlárazottak a produkciók a műfajukhoz képest, másrészt viszont a nézők nagy része is tudja, hogy egy-két hónapon belül látható lesz az alkotás az Apple TV+ kínálatában. Persze még ez sem garancia a sikerre, főleg, hogy a streamer kínálata alig pár tartalommal frissül havonta, minden egyéb fizetős extra a felületükön. Akkor mégis hogy jön ki a matek? Az Apple szimplán brandingnek fogja fel a méregdrága filmeket, mivel a 4 milliárd dolláros cég így is folyamatosa profitot termel, és mint egy kiegészítő, extra szolgáltatásként csinálnak olyan költségvetésű filmeket, amiből bármelyik Bosszúállókat, Avatart vagy Titanicot le lehetne forgatni.
A fent említett Megfojtott virágok 158 milliót gyűjtött csak, ez egy 200 milliós film esetében, ahol alsó hangon félmilliárdos bevételnél kezdődne a siker, óriási bukásnak bizonyul(na), ha nem a streamerre készült volna. Ugyanez igaz a 221 millió dolláros Napoleónra és a mindössze 96 milliót kaszáló Argylle: A szuperkémre, miközben ugyanannyiból készült, mint a Leonardo DiCaprio nevével fémjelzett indiánfilm. Persze azért a modell nem hibátlan: pont ezért nem küldték mozikban a körülbelül 100-150 millió között készült Két magányos farkas című buddy movie-t Brad Pitt és George Clooney főszereplésével: alig pár héttel a premier előtt jelentette be az Apple, hogy csak streamingen lesz elérhető az amúgy egész jópofa film.
A modellt azonban mások is hasznosítják: 2022-ben a Netflix egy hétre mozikba engedte a Tőrbe ejtve: Az üveghagyma című filmet a premier előtt pár héttel és igen kevés moziban, alig pár nap alatt közel 14 millió dollárt gyűjtött. A mozikban most debütáló A könyvelő 2 Ben Affleck főszereplésével az Amazon Prime kínálatába készült, ám az online debütálás előtt mégis mozikba küldték. 24,5 milliós nyitása tisztességes eredmény, bár a 80 milliós büdzsé kicsit izmos, vagyis mozis körülmények között kisebb bukás lenne a film, de mivel a Prime-on hamarosan látható lesz, így végül sikernek minősül.
Az említett filmek mind elérhetők az Apple Tv+ és a Netflix kínálatában, míg a Könyvelő 2 a hazai mozikban látható.