A napokban kezdődött meg a Range Rover Sport, vagyis a bébi Range hazai forgalmazása.
A nagy testvérhez hasonlóan a Sport változat is minden olyan értékkel rendelkezik, melyet e patinás márka legújabb darabjától elvárunk: elegancia a végletekig, de jottányit sem engedve a legendás terepezési képességből, melyet – valljuk meg – kevés Range-tulajdonos fog valaha is kihasználni.
Az alapáron is 18 millió forint felett, de akár 31 millióért is kapható Range Rover Sportnál így nagy valószínűséggel hiába alakítottak ki remek terepszögeket, és 85 centis gázlómélységet, látták el a futóművet szintmagasság-állítással, hogy terepen felemelhessük, a városban pedig akár a távirányító segítségével is leengedjük emberi szintre az autót, az átlagfelhasználó maximum a kátyúk támadásainál fog elégedetten mosolyogni.
A Range Rover Sport alapos fogyókúrán esett át, egyes darabjai akár 420 kilogrammot is vesztettek tömegükből. Ez köszönhető a karosszéria építésénél használt alumínium és műanyag elemeknek és ennek megfelelően – a gyári adatok szerint – az autó kombinált fogyasztása is a legkisebb 258 lóerős dízelmotorral 7,3 liter százon.
A Range Rover Sport leginkább a BMW X5-öst, az Audi Q7-t, valamint a Mercedes M-osztályt tekintheti konkurenseinek a piacon, s bár a Land Rover márka tavaly világszerte 36 százalékkal tudta növelni értékesítéseit, nem valószínű, hogy a hazánkban a német autókat kedvelő potenciális közönség sorban állna majd a ráadásul nem is olcsó Range Rover Sportokért.