Noha már a Hungaroring is retrónak számít – hiszen a mogyoródi Forma–1-es pálya 1986-ban debütált –, a Hungaroring Classic autóinak fénykorában még ötlet szintjén sem létezett az aszfaltcsík. Kelet-Közép Európában ugyanis először rendeznek ilyen nívós versenyt a veterán autóknak, ahol a hétvégi futamokon hét kategóriában, 22 márka, 150-nél is több sportkocsija áll majd rajthoz. A szervezők azonban abban bíznak, nemcsak a pályára sikerül odavarázsolni az ötvenes, hatvanas, hetvenes évek hangulatát, hanem a nézőtérre is, a látogatóktól ugyanis azt kérik, öltözzenek korhű ruhába, és viseljenek kalapot.
A legértékesebb: Ferrari 250 GT Breadvan (20 millió euró/6,2 milliárd Ft)
A legendás versenyautó arról híres, hogy John Volpi gróf a Scuderia Serenissima versenyző-tulajdonosa azzal bízta meg Giotto Bizzarrini mérnököt, tervezzen egy olyan autót, amely képes legyőzni a Ferrari 250 GTO-kat. Enzo Ferrari ugyanis nem volt hajlandó eladni a grófnak egyetlen GTO-t sem. Ez lett a formája miatt a franciák által csak La Camionnette-nek (kis teherautó), angolul Breadvan-nek nevezett kocsi, amely aztán 1962-ben, a 24 órás Le Mans-i futamon le is hagyta a Ferrari GTO-kat. Utolsó szezonját 1965-ben futotta, ám azóta állandó indulója a veterán viadaloknak.
A legöregebb:Maserati (50-es évek)
A mezőnyben az ötvenes években készült olasz márka a rangidős, amely már muzeális értékkel bír. Nem véletlen, hogy a versenyszabályokban külön kitérnek a fair playre, hiszen ha ezek a kocsik koccannak, nagyon nehéz pótolni az alkatrészeket. Amúgy a mezőny résztvevőinek értéke igen eltérő: 20 ezer eurótól (6 millió Ft) egészen 20 millióig (6,2 milliárd).
A leggyorsabb: Porsche 962
A Hungaroring karakterisztikája miatt itt ugyan csak 200–250 km/órával fognak száguldani ezek a kocsik, Le Mans-ban például tövig nyomhatják a gázpedált, ami bizony 340 km/órát is jelenthet. Ez pedig manapság még egy Forma–1-es versenyautónak is becsületére válik.
A legeredményesebb magyar pilóta:ifj. Tóth János
A hétszeres abszolút ralibajnok csupán előfutó lesz a rendezvényen, méghozzá egy veterán Peugeot 404-essel. Tavaly egyszer már versenyzett is a 80 lóerős, négysebességes szépséggel.
A leghíresebb pilóta:Emanuele Pirro
Az 55 éves olasz pilóta 1989–91-ig 37 Forma–1-es futamon állt rajthoz, a Le Mans-i 24 órás versenyen pedig ötször is győzni tudott. Mogyoródon egy Lola T 290-esben láthatjuk.