<p>A négy méter alatti kategóriában igazán nagy csodákat nem vár az ember, valahogy minden modell ugyanolyanra sikerül. Üdítő kivételt jelent a mindig egyedi utat kereső Citroën C3-asa.</p>
Manapság jó autót gyártani nem nagy kunszt. Alaphangon több százezer kilométert mennek a járgányok, kényelmük, úttartásuk nagyban nem tér el egymástól. De hát akkor mi legyen a választás alapja egy potenciális vásárló számára?
A Citroënnél esküsznek a dizájnra, és ilyen szempontból semmit sem bíznak a véletlenre. Már a C4 Cactus esetében is bátran nyúltak a „ceruzához”, olyan egyedi megoldásokat kínáltak, melyek most a C3 karosszériáján és belső terében is visszaköszönnek.
Elegendő csak a fordított arculatra gondolni, melynél a helyzetjelző a fényszóró fölé került, vagy az oldalajtókon található párnázásra, amely a parkolókban egymásra nyíló ajtók okozta károktól igyekszik megvédeni a C3 fényezését. A matt fekete műanyag sáv a karosszérián, végigfut a küszöbökön, kerékjáratokon és a lökhárítókon. Bonyolítja a választást a 36-féle színkombináció, hiszen a kilenc karosszéria-alapszín mellé a tetőre három egyedi szín is kerülhet.
Az utastér elsőre egyszerűnek tűnik, csak alaposabb tanulmányozás után fedezhetjük fel azokat az apróságokat, melyek a Citroënt kiemelik az átlagból. Először is az autó méreteihez képest nagy méretű ülések fogadják az utazókat, az ajtók behúzói bőröndfülekre emlékeztetnek, de a műszerfal is mentes a sallangoktól, igazándiból még a kapcsolóktól is.
A felületet egy nagy kijelző uralja, melyről mindent vezérelhetünk az autóban, a hőmérséklettől a rádión át a navigációig mindent programozni kell. Egyedül a vezető előtti műszeregység őrizte meg klasszikus formáját. A hátsó ülésen is kényelmesen utazhatnak az utasok, és az aranyosan bumszli külső formavilág belül elég magas fejteret eredményez, illetve a kategória átlaga feletti csomagtér méretet is egyben.
Tesztautónkat egy 1,6 literes dízelmotor hajtotta megfelelő lendülettel és ami a legkellemesebb, városi forgalomban is alig ötliteres fogyasztással. Persze a maga 75 lóerejével nem egy repülőgép, gyorsulási versenyeken sem fog sikerrel szerepelni, de amit várunk tőle, azt biztosan teszi. A téli körülmények közt az egyetlen hátulütő, hogy a motor igen nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet, így az utastér fűtése hosszas kilométereken keresztül nem megoldott. A dízelmotor talán felesleges befektetés (kezdő akciós ár 4,06 millió Ft), hisz a kis benzinesek is remek teljesítményűek, fogyasztásuk nem haladja meg jelentősen a dízel értékeit, ugyanakkor a nagyságrendileg egymillió forintos árkülönbözet elég jelentős.