Aktuális

Háborús kétéltűek miatt halnak meg a turisták

Bors

Létrehozva: 2018.07.31.

<p>A normandiai partraszállásnál használták 1944-ben azokat a kacsahajókat, amelyekkel ma turistákat visznek vízre. Nyolc éve két magyar fiatal halt meg a rozoga kétéltűn, két hete pedig tizenheten vesztették életüket az Egyesült Államokban.</p>

Forrás: AFP

Hiába perelik a hozzátartozók 100 millió dollárra, azaz több mint 25 milliárd forintra a két héttel ezelőtti egyesült államokbeli kacsahajó-balesetben érintett cégeket, a biztosítás miatt ugyanis meg sem fogják érezni a hihetetlen összeget.

– A katasztrofális állapotban lévő kacsahajóknak azonban most jó eséllyel befellegzett, mert aki a tizenhét halálos áldozatot követelő tragédia után még képes felszállni egy ilyen elavult kétéltűre, az egyszerűen nem normális – kommentált a Borsnak Rónai Péter ügyvéd. A kártérítési pereiről híres magyar származású New York-i szakember öt évvel ezelőtt 15 millió dolláros – átszámítva 3,36 milliárd forintos – kártérítést harcolt ki a 2010-ben Philadelphiában történt kacsahajó baleset két magyar áldozata családjának. Mert hogy nem a júliusi volt első ilyen baleset az Államokban: a 16 éves S. Dóra és a 20 éves P. Szabolcs azon a kétéltű turistabuszon volt, amelyiknek egy nagy teherhajó ment neki. A balesetben mindkét hajós kapitány vétkes volt. Azért nem vették észre egymást, mert egyikük éppen telefonált, a másikuk pedig internetezett a telefonján. A kacsahajó kapitánya ráadásul az ütközés előtt a vízbe ugrott.

– Ezek a kétéltűek szó szerint a háborúból maradtak meg. A II. világháborúban ezekkel szálltak partra a szövetségesek Normandiában – magyarázta a Borsnak Rónai Péter. A Ride the Ducks (“szállj fel a kacsára”) nevű kétéltűek csak át lettek alakítva, de felújítani nem kellett őket, mert a hatvanas évek előtt készült járművekre ilyen szabály nem vonatkozik – tette hozzá az ügyvéd. Ráadásul a kétéltűeket a 2010-es tragédia óta sem modernizálták. – Vízen és szárazföldön is képesek közlekedni, de igazából egyikre sem igazán alkalmasak – jellemezte a kacsabuszt az ügyvéd. 

A kétéltű jármű július 19-én süllyedt el a Table Rock tavon. A fedélzeten harmincketten utaztak, amikor vihar tört ki, és a hajós kirándulásra indult két jármű egyike már nem tudott partra evickélni. Az elsüllyedt hajó fedélzetén ugyan volt elég mentőmellény, de az utasok többsége nem viselte azt. A tizenhét halálos áldozat között egy kilenctagú család is volt. 

A héten kezdődött polgári perben összesen öt céget vizsgálnak, a vád szerint megelőzhető lett volna a tragédia, ha a rossz időben nem szállnak vízre. Bár a mostani kártérítési per a korábbi üzemeltetőt is érinti, a mosonmagyaróvári család az ügyvéd szerint az esetlegesen megítélt összegből már nem részesülhet.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek