A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete rendszeresen felhívja a figyelmet hazai személyautó-állomány elöregedésének hosszú távon veszélyes folyamatára, ennek ellenére évente több százezer, a nyugati országokban már levetett öreg kocsi érkezik hazánkba. Míg a használt gépkocsik közt keresgéltünk, ráakadtunk egy érdekes táblázatra, ami pontosan mutatja, hogyan öregszik az autópark.
A 2006 és 2007-ben még 10,3 volt az átlagéletkor, és ez folyamatosan emelkedik. Tavaly már 14,1 év volt, amibe belejátszanak a manapság már egyre kisebb darabszámban életképes, itt ragadt volt keleti autók, a Trabant, a Polski Fiat, a Wartburg, amelyek átlagéletkora 30 év feletti. A csúcstartó a Moszkvics, melynél a még futó autók átlagosan 37,2 évesek.
A Lada adatain már kicsit látszik az új modellek érkezése, így átlagban 26,4 évesek. A legfiatalabb állománya a Daciának van. A régi autókat szinte mind eladták Romániába, helyettük szinte csak újak érkeztek, így a táblázatban a 6-os szerepel a Dacia neve mellett. A tíz év alatti kocsik kategóriájában a Kia és Hyundai szerepel még.